Bukefalos 28 år!

Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Just tät mellan frambenen är kanske inte hennes största problem :angel:

 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

I mina öron låter det som ett trevligt altrernativ. Jag såg Ravell när han gjorde bruks, han hoppar hur trevligt som helst i mina ögon. Mycket bra modell i mina ögon även om han har blivit lite grövre med åren, men det blir väl de flesta.
/U
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Jag önskar faktiskt att jag kunde använda honom, men det får bli ett annat år på ett annat sto ;)
/U
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Jag har "dina" hingstar i olika konstellationer :angel:

En 2-åring e: Rambo-Bernstein-Curacao** och en Saigon-Ceylon dräktig med Ravell :D

Rambo-killen är en vaken,lättlärd,känslig men väldigt SNÄLL kille :love: mattes kram- och nallebjörn :love:

Saigon-stoet har ett väldigt trevligt temperament och ridbarhet men är lite lat... :grin: Det jag har haft i bakhuvudet dock är just bakbenen då jag vet att ceylon gav hjuliga bakben och jag vet att hennes mor har lite av det, och det är väl där jag ev får bita i det sura :crazy: Hon är beräknad till 7/5, Hon tog sig direkt. :banana:
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Åh, spännande!

Jag har fortfarande inte bestämt mig 100 för att det blir i år, men Ravell blir det iaf!
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Gräver fram min gamla tråd då det hastigt och lustigt blivit aktuellt att antingen betäcka eller sälja stoet i fråga. Ravell är fortfarande favoriten och han är ju minst sagt prisvärd i år! :eek:

Men

Han finns bara på fryst. Jag har 'alltid' fått höra att man inte ska använda fryst på maiden-ston, men hur är det egentligen? Jag har själv aldrig använt fryst till något av mina ston tidigare.
Jag får i så fall erfoderliga antal doser och planerar att lämna stoet på Flyinge där jag hört från flera håll att de är särskilt duktiga på fryst.

Vad säger ni som kan?
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

visst e de duktiga på flyinge. men det rekommenderas ändå inte att använda fryst på maidenston. Det bästa är att du väljer en station där de stallar upp en hignst du vill ha, eller har nära till en. Då simmar simmarna som bäst! När det är kortast möjliga tid mellan tappning och inseminering.
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Jo, så gjorde jag på andra stoets första betäckning men det går ju inte på denna om jag vill använda Ravell, vilket jag helst vill... :(
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Är du beredd att ta kostnaderna så pröva på fryst ifall det är just den hingsten du verkligen vill ha.

Mitt gamla sto har lätt blivit dräktig med transportsperma från Skåne medan hon själv stått i Uppland så avstånd behöver verkligen inte vara ett hinder.
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Ja, det är väl det jag får fundera på. Vet-avgiften blir lika mycket som levande föl-avgiften :p Men det kan det ju absolut vara värt för att få en bra avkomma, problemet är att man inte vet det på förhand.
 
Sv: Ravell till Rambo-Falleur-Ceylon?

Försök se honom live om du inte redan gjort det. Jag tyckte han såg urtrist ut i falsterbo. Inte rörelsemässigt men typmässigt. Det är inte för inte som han står i högt gräs på hingstbilderna liksom :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp