Rea på Charlies!!!

quigley

Trådstartare
Någon som varit på Charlies i jkpgs stora rea? Eller ska imon?

Själv va jag där igår å fyndade 3 täcken och två toppar... :banana: :banana:

Sv: Rea på Charlies!!!

Vi åkte för att vi skulle på rean på Briggerts (ett par easy rider, ett par shortschaps i skinn, ett par konstläderstövlar=300 kr!!!!)
Då tänkte vi svänga förbi Charlies och så var det rea!!!
Men då var tiden kort och plånboken tunn :cry: så det blev tre par ridhandskar a´10 kr och ett cremefärgat hoppschabrak med brun passpoal för en 50-lapp.........

Oh yeah, charlies som brukar ha så mkt fina grejer!
Suck har länge tänkt åka dit, jaja får väl se om jag kan dra dit me mamma nån gång :angel:
Det är ju inte sååå långt till jönköping :idea:

Vi började hos Anders...men usch vad mycket vad mögligt i hans utetält :(

Fast grannen köpte 2 par ridskor för 100:-/par....

Jag köpte Hipporto skydd...

Sen åkte vi till Nettan, och där hittade grannen 1 par schortchaps i hans storlek för 200:- :)

Jag köpte 1 par fleecevantar för 10:- ;)

Åhå, hade de fått in billiga Zalditräns? Ngn som vet hur länge de har öppet idag?

Anders Briggert heter han som har Briggerts, det ligger numera i Kaxholmen straxt norr om Huskvarna.

Nettan heter egentligen Anette Björck och hennes ridsportaffär heter Charlies Häst och Hund..

Hos Nettan har jag handlat nästan alla mina nya hästprylar sen hon tog över affären för 15 år sedan...

Anders har jag under 2 olika perioder under 15 år, haft som hovslagare bl.a....

Finns Briggerts kvar?! De skulle ju slå igen och endast s'älja hovslagarutrustning och transporter? De kanske struntade i det..?

Min kompis köpte ett par HG-skydd i läder för 200 kr på briggert!! :eek: :eek:
Jooo jag är lite avis...

Han fick en del grejer kvar och nu är det utförsäljning på det. Har varit ett par utförsäljningar t o m.

Det finns jättebra fynd hos Anders....men då måste du leta för mycket ligger bara i stora högar och luktar urk :(

Jag fann 1 par fram och bakskydd för 150:- av märket Hipporto....
Alldeles NYA!!!

Fast räkna inte med att ev regntäcken är regntäta längre....
Köpte tidigare ett Bucas regntäcke som läckte som ett såll...
Och enligt Bucas "själva" så tillverkades det före 1994.....

Så med tanke på hur MYCKET som finns kvar så lär han få ha fler utförsäljningshelger....

Jag var och fyndade på både Charlies och på Briggerts..

Briggerts:
Läder ridstövlar 500:- vettig kvalite
Bucas Shamrock Ultra (svettäcke) 200:-
Läder senskydd 200:- vettig kvalité
Förbygel m martingal 50:-

Charlies:
Hoffmeier dunjacka 300:-
Hoppschabrak 2st á 50:-
Stubben träns 450:-

Kompisen köpte Appalossa läderskydd med ludd för 600:- fram OCH bak.. fynd!

Ahhhh... Då måste man ju åka dit snart :d Hos Briggerts har man ju alltid kunnat hitta lite allt möjligt.

Var på Charlies i lördags och fyndade.
1 vinterjacka, 2 vintertäcken, 1 regntäcke, 1 fleecetäcke, benskydd, träns och 2 grimmor. Där försvann hela min lön :o

Och hur har Briggerts öppet då?????

Ninjaninis skrev:
Åhå, hade de fått in billiga Zalditräns? Ngn som vet hur länge de har öppet idag?
Lite sent nu men, de som fanns med på rean var bara sååå super fina. Biliga super mjukt läder och jätte fina :banana: :banana: :banana: Synd bara att jag inte behövde ett sådant :angel: :cry: :rofl:

Ring och fråga: 036-507 88...

Han skulle ju bara ha utförsäljning i helgen som var....
Men det fanns MASSOR med grejer kvar....

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: sorbifolia
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 266
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka