Reagerar era hundar på skillnader i lufttryck?

Darby

Trådstartare
Vår hund gillar inte åska och brukar då både skaka och hässja. Jag har inte tänkt på fasen innan själva åskan och blixtarna kommer förrän under senare tid, och jag har märkt att hon ganska tidigt blir orolig. Reagerar era hundar på ankommande oväder och skillnader i lufttryck?

Sv: Reagerar era hundar på skillnader i lufttryck?

Jag känner till ett sådant fall. Hunden hade tidigare blivit skrämd av smällare som kastats framför nosen och var nu verkligen rädd för skott mm.
När hunden och ägaren var ute och gick, och om hunden plötsligt rusade in under en gran för att gömma sig, då visste ägaren att det var bäst att skynda sig hem för snart skulle det börja åska.
Det slog aldrig fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 492
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 653
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur