reaktion på böjprov - rehab

Sv: reaktion på böjprov - rehab

Ja kliniker som ligger som mina (Solvalla och Täby) blir nog lite "trav/galopp" skadade och fokuserar på ben, leder och senor :meh:
 
Sv: reaktion på böjprov - rehab

Täby var bra när jag var inne med Patsy. Röntgade, ultraljudade, kollade rygg, fick akupunktur osv.
 
Sv: reaktion på böjprov - rehab

Mmm bara det att akupunktur måste ges 5-6 gånger för att se om det blir resultat (enligt min sjukgymnast som jag gick till för mitt diskbråck)... Å i lugn miljö... På kliniken står de ju inte alltid så lugnt... Jag kan ibland känna att det erbjuds både det ena å andra på vissa kliniker (alltså inte bara Täby, har åkt med kompisar på de flesta i mitt närområde)... Å vid vissa tillfällen har det fått mig att dra åt mig öronen...

Mitt stående exempel... Åkte in till en klinik för att UL en tåsträckare på ena bakbenet som hade dunkat i en kulhandske å fått ett jack. Ohalt häst men jag ville kolla senan... Kom därifrån med ett BÖJPROV å "det är nog inget"...
Lite lätt sur på mig själv att jag inte stod på mig å sa ifrån vad jag ville ha, men jag blir så j*a mjäkig när det gäller min häst å går med på allt O_o
 
Sv: reaktion på böjprov - rehab

Åb idag.
Ohalt höger (eller såååå lite så jag såg å hörde det inte ens själv å veterinären gjorde tummen upp) sprutades med tuppkam.
Mycket bättre på vänster, 1 grad idag. Å sist "nickhalt" som vet uttryckte sig (jag trodde 2 grader men det lät ju värre med nickhalt). Sprutade om med kortison, blir tuppkam nästa gång om hon är ohalt då!

Kul nästan jämt! Bästa, snällaste hästen iaf, å nu mumsar hon silage å havre i sin box över helgen å så gräsminihage i 3v!

Det tråkiga är att hon blir så stel/öm i ryggen av att bara stå :-( få väl ta ut en et någon av till stackarn!
 
Sv: reaktion på böjprov - rehab

Bytt stall till "hem på landet med bästis"... Gick i minihage bredvid bästis men börja vandra så hon fick gå med bästis istället... Asbrunstig å dum som jag var så släppte jag henne när bästis var på promenad, 5varv i fullt ös... Helvetes jävla skiiiiit typ... Höger blev inte fin efter 2 dagar... Hur som helst, ohalt vänster på åb å värmde ur sin "friska" höger. Bra i longering. Inget omsprut å korta skrittpromenader hemma. Så vi tömkör rakt fram på grusväg 20-30min /dag... Väntade såklart till höger var "bra". Hon har bot på natten å står i kallvattenhinkar efter tömkörning i 15-20min (eller så länge jag hinner) :) funkar skitbra å jag upplever att kotorna ser mkt bättre ut efter rörelse, tror de behöver lite genomströmnig för att läka!

Glad häst att få "jobba" (Gud vad vi skratta åt henne när underläppen hängde å hon såg helt matt ut på blicken efter 20min skrittömkörning)... Det verkar vara kanon för det mentala att då en uppgift igen :)

Nu ska jag göra såhär i 1 månad hade jag tänkt... Slooow :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 275
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp