Reaktion på fästinghalsband?

Fibusen

Trådstartare
Min vovve fick ett fästinghalsband på sig i torsdags,och han har nu börjat klia sig en hel del... Igår så upptäckte jag en knöl på ryggen,ungefär lika stor som smilisarna här på buke (alltså i denna storlek -:)) men en var-prick i mitten,håren i mitten lossnade lätt,och hårrötterna var aldeles döda och variga jusst där,trodde han fått hårsäcksinflamation eller nått..

Idag så synns det bakifrån,i solljus,att han är aldels knölig längst ena sidan (boxerpäls,så varenda knöl på kroppen synns,då pälsen reser upp sig) framme vid bröstkorgen,och även nått här och där utspritt,har särat på pälsen,men ser inget var,eller rodnad,bara små små knölar.

Har tagit av han halsbandet och badat honom,får se om det lugnar ner sig,annars så kontaktas veterinär i morgon.

Har varit ute mycket nu eftersom det varit så fint väder,så det kan ju vara insektsbett..

Nån som fått reaktion på dessa halsband? Naturligtvis så har jag slängt kartongen,men det är ett grönt,från dogman om jag minns rätt,med örter och sånt i. Kartongen var röd med en vit/brun hund på på framsidan..
 
Senast ändrad:
Sv: Reaktion på fästinghalsband?

Inte konstigt alls om han reagerar på det halsbandet! Det är väldigt starkt.
För att vara säker på att det vat just halsbandet så kan du sätta på det igen, men ja, jag skulle överväga att strunta i det och kolla efter andra medel.



Hoppas reaktionen lugnar ner sig!
 
Sv: Reaktion på fästinghalsband?

Knölarna borta i morse,men han kliar sig lika mycket ,ev liiite mindre än de senaste dagarna,ska bada han idag igen,sen får vi se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp