Recept med sojafärs (torkad)

Zoya

Trådstartare
Har fått en riktigt stor påse med sojafärs (torkad). Vi snackar typ 5 kg. Jag vet inte alls hur man använder sådan färs :o och behöver således hjälp av er med recept på smarriga maträtter med torkad sojafärs :)

Så - shoot! :bow:

Har fått en riktigt stor påse med sojafärs (torkad). Vi snackar typ 5 kg. Jag vet inte alls hur man använder sådan färs :o och behöver således hjälp av er med recept på smarriga maträtter med torkad sojafärs :)

Så - shoot! :bow:

Jag brukar koka upp den i saltat vatten några minuter, sen lägga i ett durkslag och spola med kallt vatten för att få bort allt skum som blir...detta tar också bort lite av "bönsmaken" som kan vara lite skarp. Sen kokar jag upp lite nytt vatten med tex grönsaksbuljong, lite pressad citron, vitlök, paprikapulver eller vilken kryddning en nu vill ha, lägger i färsen och låter den dra åt sig av smakerna.
Sen är det bara att sila av och använda som vilken färs som helst - färssås till pasta, lasagne, färsbiffar, i grytor osv.

Jag brukar vara slappare än Kosmostanten och slänger helt enkelt ner den torra färsen i en (tomat)sås. Se bara till att det finns nog med vätska eftersom den suger upp en del.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 202
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 128
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: Rosett
·
R
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 841
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka