Jag tar hjälp av healingstenar, tex litiumkvarts som är väldigt lugnandemeditation, medveten andning och stretch/lätt yoga hjälper också tycker jag
![]()
Hur funkar healingstenar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar hjälp av healingstenar, tex litiumkvarts som är väldigt lugnandemeditation, medveten andning och stretch/lätt yoga hjälper också tycker jag
![]()
Hur funkar healingstenar?
På olika sätt, beroende på egenskaper
Finns stenar för allt i princip.
Jag har blivit helt frälst, började med stenar för 2 år sedan.![]()
Hur använder man dem, då?
Fast länken förklarar ju inte hur det funkar?Lade till en länk i mitt förra inlägg.
Jag använder smycken med stenar, eller i en påse i fickan/bhn, håller i dom, lägger dom på kroppen, mediterar med dom osv finns många sätt att använda dom på.
Visst finns det lugnande mediciner där ute.. det som är bra är ju att du då inte kan stressa upp dig, det negativa är att man blir lite "små korkad" och tankeverksamheten blir långsammare vilket ju kanske inte låter så lovande i din situation,Svarar alla. Tack för alla tips, mer tips vill jag haJag motionerar en hel del (rider och tränar jakthundar) har provat meditera lite hemma men jag tror jag skulle behöva gå en kurs i att meditera eller Yoga bara för att få ordentligt med inspiration för just nu gör jag mig själv bara rastlös eller än mer nervös.
Men ska kolla in länken som @Magiana delade, lät onekligen spännande.
På ett annat forum var det någon som tipsade om Procalmin naturläkemedel(?) någon som har provat det? Jag vill bara förtydliga att jag inte tänkte ha några piller som permanent lösning men tror jag kan behöva det tillfälligt tills jag får läget under kontroll igen
Jättekul ju! Möjlig placebo, men jag upplever att det funkar. Nu sitter alla vi på jobbet och håller för höger näsborre. Tack för tipset!!!Och långa djupa andetag, så som de görs inom kundaliniyoga eller mediyoga, funkar också. Behöver man lugna ner sig ännu mer håller man för höger näsborre medan man andas.
Jättekul ju! Möjlig placebo, men jag upplever att det funkar. Nu sitter alla vi på jobbet och håller för höger näsborre. Tack för tipset!!!
Ha! Nu sitter jag här och andas genom vänster näsa och känner mej mest fånig och trött![]()
Fast länken förklarar ju inte hur det funkar?
"I have been told that it is now the time for using the power of the violet flame, to transmute negative energy. Did you know that the beautiful Amethyst Crystals are one of the stones that hold the vibration of the violet flame, and that these lovely purple crystals are powerful healing crystals?"
Jag menar, det ovanstående säger mig ingenting alls faktiskt.
Inte heller förklaringen under "How will these crystals help you":
These powerful stones vibrate within the third eye chakra, as well as the crown chakra, the soul star chakra and the etheric chakras right up to the fourteenth chakra.
[...]
It supports you to strengthen and bring through increased spiritual gifts. Using this stone in meditation may also help you to develop your abilities when communicating psychically.
[...]
This may aid the awakening of psychic visions and your clairvoyant abilities that are related to the third eye. Stones made into crystal skulls attract the presence ofpowerful spiritual energy, so this is another wonderful way of using its lovely energy.
Jag tror det där är humbug. Rent ut sagt.
![]()
Litiumkvarts innehåller litium. Menar du bergskristall? Finns ju olika kvartsKvarts innehåller inte litium
/geologen
ja och stenar.Chakrasystemet?