Recovery disc

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare myspropp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 304
M

myspropp

Hur gör man en recovery disc i vista? Det ska finnas en "recovery disc"-knapp nånstans på dator, var? Alltså för en dator där det inte följde med skiva med datorn utan det är meningen att man ska göra en kopia själv.

Sv: Recovery disc

Det du kan göra är att skapa en fullständig backup på skiva. Kör verktyget "Säkerhetskopiering" och följ instruktionerna. Den är dock inte helt fristående, utan behöver windows-skivan för att kunna återställa kopian.

det följde inte med en windows skiva till datorn, utan det är meningen att man ska bränna den själv. det ska finnas nåt på datorn som heter recovery disc där man kan bränna det, men jag hittar inte åt det.

1. Skaffa en brännbar DVD eller CD-skiva och gör dig säker på att du har en brännare.
2.Öppna kontrollpanelen och välj klassisk vy i den gröna kanten till vänster om du inte redan har det.
3.Gå in på säkerhetskopiering och återställning.
4. Välj första alternativet (Säkerhetskopiera filer).
5. Är inte riktigt säker om man kan bränna via den här funktionen men det bör gå att skapa kopian på hårddisken och sedan lägga över på en skiva med ett annat brännprogram.

Lycka till!

Om det inte följde med något separat program från tredje part är det, som både jag och Cafer (för en komplett återställning är det tredje, inte första, alternativet som gäller) skrev, alternativet säkerhetskopiering. Som jag sa behöver du dock Windows-skivan för att använda recovery-skivan efter du skapat den, båda delarna behövs. Windows-skivan kan du dock enkelt ladda ner från Microsofts hemsida.

Du råkar inte mena att du ska formatera om datorn och att du har en partition på datorn som återställer datorn till fabriksinställningar?

Liknande trådar

IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 412
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka