Redan ordentligt svullen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är i vecka 19 och har redan svullnat upp så att jag inte får av mig mina ringar :crazy:... F*N vet hur jag ska få av mig dem - bultsax?? :p
Är det vanligt att man svullnar så mycket så här tidigt? (vågar ju inte fundera på hur det ska vara om ytterligare 20 veckor...)
Med Selma svullnade jag en del på slutet, med Signe i princip inget alls.
Kan man göra något för att minska svullnaden? Vätskedrivande är väl kanske ingen höjdare när man är gravid, antar jag...
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Till mig sa de att man bara får vätskedrivande om man får sjukligt mycket vatten i kroppen. Annars skulle man dricka massor, undvika salt och hålla fötterna i högläge och försöka att röra på sig när man låg ner för att händerna inte skulle svullna så. Jag började svullna upp nånstans mellan 5:e och 6:e månaden.
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Berätta det för din BM omgående, jag var inte ens särskilt orolig när jag svullnade upp när jag väntade elin men ringde ialla fall... De frågade hur snabbt jag kunde ta mig dit... Tydligen är kraftig uppsvulland ett tecken på havandeskaps förgiftning och då måste man medicineras och gå på extra kontroller, så kolla med dem!
För att få av ringarna har vi perfekt väder här! Minus 10 grader och snö... De ramlar av fortare än kvickt om man inte är uppmärksam...
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Jag ska ändå ringa min bm i morgon bitti (om jag kommer ihåg... :o ) Så jag ska nämna det för henne.'
Jag är inte jättesvullen ännu, men tillräckligt för att mina ringar ska sitta stenhårt fast där de sitter... ÄVEN i detta kalla vädret. Och tillräckligt för att det ska bli en tydlig inbuktning efter strumpresåren på benet... :crazy: Sen tycker jag att jag har ganska mycket sammandragningar också, har inget minne av att jag haft det så här tidigt i graviditeten med de andra två. Men minnet kan ju svika även den bästa... :p
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Enligt min svägerska som har tre barn så var tredje graviditeten helt annorlunda och för att inte tala om förlossningen... Hon fick sina två första (tjejer) två veckor före utsatt datum, med tredje gick hon en vecka över tiden, fick en massa värkar men ingenting hände. Tillslut kom han ut... ;) Under graviditen så drabbades hon av en massa olika besvär som hon aldrig hade känt av tidigare... Så det kanske är en liten grabb där inne som vill göra sig hörd från början! ;)
Men kolla med din Bm för säkerhets skull!
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Jag svällde ganska tidigt. Tror att det var i vecka 19 som jag med hjälp av en avbitartång fick avlägsna min förlovningsring från det blålila bautafingret :crazy:
Ingen trevlig upplevelse...
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Halkade in här av misstag - skulle till Gnägg.

Men ska du HA BARN IGEN!!???

När ska du hinna med dina fina hästar?? :D

Eller grattis ska man kanske säga, även om jag inte förstår! ;-)
 
Sv: Redan ordentligt svullen...

Ännumer kul blev det när jag nedan läser LIKNANDE TRÅDAR:

Svullen av betfor

Svullen och varm

Svullen framför juvret

Svullen efter kastrering

Ofräsch och svullen.

:D:D:D

Jag ska nog hålla mig på gnägg...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 163
Senast: Robina
·
Hästvård Är det någon som varit med om något liknande? I onsdags upptäckte vi att vår ponny var väldigt svullen i baken, det buktade liksom ut...
Svar
11
· Visningar
2 145
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 973
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag hamnade i en annorlunda diskussion här om dagen, som gjorde mig rätt beklämd. Lång historia kort, min häst vrickade benet...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp