redigera bild hästögon

Moppa123

Trådstartare
Har jag lagt tråden fel, så flytta den gärna..

det är så här, när jag tar bilder på mina hästar så blir deras ögon ofta vitablänk. Har ni några tips på hur jag kan redigera bort det vita?
Rödaögon funktion hittar jag i alla redigerignsprogram, men inte vitablixtögon :)

Sv: redigera bild hästögon

okej..
oftast brukar jag när jag ska fixa ögon/pupiller fixa ett nytt lager ovanpå..
se till att bakgrundfärgen är den man vill ha ögat till typ som svart.. så markerar man det vita, använder lite ludd som är en smaksak hur mycket man vill ha och hur detaljrika bilerna är och så när man markerat trycker man på ctrl+delete.

förstår du?

i photoshop ja

okej..
oftast brukar jag när jag ska fixa ögon/pupiller fixa ett nytt lager ovanpå..
se till att bakgrundfärgen är den man vill ha ögat till typ som svart.. så markerar man det vita, använder lite ludd som är en smaksak hur mycket man vill ha och hur detaljrika bilerna är och så när man markerat trycker man på ctrl+delete.

förstår du?

i photoshop ja

hmmm, jag provar detta när jag har photoshop framför mig med bilden och ser om jag får till det :)
Jag gör alltså ett nytt lager med bakgrudsfärg svart, markerar det vita i ögat och luddar till det.
Jag tror att det är luddningen jag har misslyckats med kanske, för när jag bytt till svart så blir ögat så "livlöst". Men jag ska prova! Tack för tipset

ja, en sak till så blir det skarpa kanter.. och så kanske du inte behöver ha helt mattt svart.. lite åt den bruna hållet?

du ser ju som sagt vad som kan bli bäst.

säg hur det gick, har alltid fungerat bra för mig iaf ^^

man kanske kan dra ner opaciteten lite efteråt också, så det inte blir helt dött?

men det är ju lättare då man själv ska fixa det :p

men det är bara å testa ^^

säg hur det gick, har alltid fungerat bra för mig iaf ^^

man kanske kan dra ner opaciteten lite efteråt också, så det inte blir helt dött?

men det är ju lättare då man själv ska fixa det :p

men det är bara å testa ^^

Jag hann inte sitta vid min datorn igår, men ikväll hoppas jag på att lyckas. Jag återkommer så fort jag får till något :)

Jag brukar lägga in ett blänk i ögat efteråt. Just för att få lite liv i det.

Ja precis, det glömde jag skriva, det ger ögat mer liv :idea:

en mjuk liten pänsel

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
162
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 305
Senast: Iamia
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
478
Senast: Rugge
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
381
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31