Referenser?

Min pappa arbetade som personalchef innan pension. Han ansåg referenser som en sak men brukade fråga föregående arbetsgivare om de skulle återanställa personen om de hade möjlighet. Upplevde att det gav en bättre bild. Så ja, referenser som skönmålar förekommer
 
Jag har för övrigt lämnat en dålig referens en gång. Eller, jag var bara ärlig. Jag sa att personen var jätteduktig på att jobba, OM hen dök upp. 🤷 Hen fick inte det nya jobbet, utan blev kvar hos oss. Jag hade kunnat vara säga positiva grejer och "blivit av" med hen. Dock inte min stil.
Sant, jag kan ju bara i min situation se att du var ärlig. Tänker också att frånvaro torde vara något man själv vet påverkar negativt. Åtminstone är det för mig en sån där basic sak liksom. Det är ju lite A och O att befinna sig där man skall vara
 
Min pappa arbetade som personalchef innan pension. Han ansåg referenser som en sak men brukade fråga föregående arbetsgivare om de skulle återanställa personen om de hade möjlighet. Upplevde att det gav en bättre bild. Så ja, referenser som skönmålar förekommer
Det är en bra fråga faktiskt 👍
 
Ja. Om de säger blankt nej kan man ju fundera på varför.
Verkligen, då är det ju uppenbarligen något som klinchar. Samtidigt kan ju en chef tycka illa om en även om man är bra på sitt jobb. Precis som man kan tycka att en chef är en bra chef, även fast man själv inte gillar den som person... nu blev det hur komplicerat som helst 😱🤔😊

Det jag egentligen menar är att man kan vara duktig på jobbet, även om ens personlighet inte stämmer med chefens.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 329
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 581
Senast: Snowball
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 162
Senast: Soapbubble
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp