reflexer på ingång !!!

A

AlexH

ja då kan man bara konstatera att det börja skymma på kvällarna när man ska rida och då komma våra gula vänner fram som ska visa oss så vi inte blir påkörda av bilar .... ;)
vilken super uppfinning el va säger ni?? :smirk:
vilka reflexer använder du :confused:
själv har jag 4 gula benreflexer,en hjälmreflex,och en reflexväst.....ska köpa en refbröst,stigbygelsref & tränsref :bump:
 
När jag rider och det är mörkt har jag:
Reflexväst, reflexöverdrag på hjälmen, 4 benreflexer, reflexländtäcke, reflexbrösta och tygelreflexer. Vi ser ut som en vandrande julgran, men så har man fått kommentarer av folk att man syns väldigt bra också.
När jag är ute och promenerar med t.ex. fölungen har jag reflexväst och benreflexer på fölet. Fast vi går bara i dagsljus, det är mer med tanke på älgjakten :D
 
jo men man vill ju synas ..... :banana:
hur knäpper man en reflexbrösta :confused: ....e det i dom ringarna fram på sadlen och sadelgjorden ... :bump:
 
Min reflexbrösta knäpps i ringarna fram samt i sadelgjorden. Är elastiska delar vid spännena så den sitter bra.

Övriga reflexer är:
- benreflexer, alla fyra
- stigbygelreflexer
- "trä på" reflexer för nosgrimma samt tyglar
- reflexväst på mig
- benreflexer på mig (bra när man leder hästen)
- Mountainhorses reflexöverdrag till hjälmen

Letar som bäst en blinkandes lampa, det vore bra att ha för här har vi många becksvarta vägar. Vill man att "medtrafikanterna" skall visa hänsyn kan man själv se till att man syns!
 
Ett litet tips, jag rider med reflexer även på dagen under dom mörka årstiderna. Har en kompis som blev avkastad på dagen och hennes häst var något förvirrad så istället för att springa hem så sprang han till skogs :confused: Hästen hittades inte förrän senare på kvällen då det redan var mörkt tackvare reflexerna som hästen hade på sig! Håller med om att det är en mycket fiffig uppfinning! Jag ser alltid till att både jag och hästen har reflexer på oss om vi av ngn anledning inte skulle komma hem i samlad trupp ;)
 
benreflexer på pållen
reflex "mössa" på hjälmen
reflex på ryggen på jackan

Har gatulampor hela vägen ner till ridhuset/banan
 
benreflexer
reflexväst
hjälmreflex

skulle behöva någon mer också... :o
 
jag använder alltid reflexer när jag ger mig ut på vägarna nu det e faktiskt mörkt här vi 19 och det börjar skymma vid 18... :bump:förra året red vi ut när det va mörkt och gick ner för en brant backe den ena hästen stack in i skogen vi lyste på och så såg vi fyra reflexer :D ...så det e bra att ha ...
 
jag tror dom har blinkade lampor på börjes o hööks :confused: ...har iallfall hade dom det förra året :bump:
 
Jag använder:
Benreflexer på alla fyra
Reflexbrösta
Och en sådan reflexväst som vägarbetare har. Den syns jättebra!

Har nästan alltid dessa grejor på, trots att det inte är mörkt när jag rider. Jag rider ofta över E18, så då vill jag synas!
Och så är det ju älgjakt i skogarna nu! :)
 
4 benreflexer, stigbygelreflex, blinkande lampa på armen, svansreflex o hjälmreflex. Vi ser ut som en vandrande julgran... :D
Men hellre det så dom hinner sakta ner, dom för så förbaskat fort här... :crazy:
 
Jag har följande reflexer:

Jag själv
Reflexväst eller varselröd regnjacka med breda reflexband.
Små reflexer på stövlarna.
Ibland har jag reflexband på armarna eller benen också.
Pannlampa, även om det inte är en reflex syns den.

Hästen
Reflexer på samtliga ben.
Reflexbrösta
Svansreflex
Nosludd med reflexfigurer på.
 
Är det det blå överdraget från mountainhorse?
Fungerar det bra?
Har funderat på att köpa ett sånt istället för att köpa en vanlig hjälmreflex. Snyggare med överdrag :).
 
Reflexer på alla ben, mina också. Reflexväst. Stigbygelreflexer, svansreflex, reflexbrösta och tränsreflexer. Ska köpa en ett hjälmöverdrag från MH i deras reflekterande material.
 
oftast använder ja detta då...

reflexländtäcke
reflexjacka (jag allstå, älskar den, jättevarm o go)
2 benreflexer vänster sida (har två till)
reflexbrösta
reflex fram i pannbandet (kan inte komma på nåt sätt att sätta fast i pullar nosgrimman)
hjälmreflex med lampa

reflexmannen öhöh :D
 
Jag rekomenderar alla typer av reflexer på både häst och ryttare.Jag ser oxå ut som en julgran denna årstid.Jag är tokig i reflexer.Blinklampan kan jag rekomendera för den syn på ett par hundra meters håll och bilförare brukar reagera bra på dem och sakta ner i god tid plus att om du rider i skogen och möter någon som är ute t ex med hunden så ser de inte dina vanliga reflexer om de inte lyser med en lampa förståss men blinklampan syns. Granngården (odal) har även sålt dessa och cykelaffärer/Annica
 
är jag rider har jag hur många reflexer som helst men är jag ute själv har jag sällan någon på mig :crazy: jag borde nog börja med det.

hästen brukar ja
4 reflexer runt benen aningne vanliga gula eller mina blåa jag köpte :love:
reflex på nosgrimman
refelxbrösta
reflexländtäcke med foder
refelxer på stigbyglarna
+ att jag har reflex väst och reflex på hjälmen.

min minishettis har faktiskt också reflexer på sig när jag är ute med honom men då i hundformat
jag köpte de benreflexerna på börjes åt honom anpassade för hund :D de passade jättebra till honom
sen har han reflexer på tränset och på tömmarn
reflexer so msitter på selen och på rockarden.

jag ska nog inskaffa någon blinkande refelx också när man är ute och kör i skoken.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 145
Senast: Wille
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 311
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 329
Senast: Calmiche
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp