Reflexer vid körning

_Runaway_

Trådstartare
Jag undrar lite vad ni kör/travfolk har för reflexer när ni kör ute på vintern? Får ev. hem en travare snart som ska ridas och köras, och det slog mig att jag inte har nån koll på reflexer då. Alltså, hur mycket och vad har ni på vagn och så?

Sv: Reflexer vid körning

jag har reflexbrösta, benreflexer, tränsreflexer och reflexländtäcke på mitt russ. Själv har jag reflexväst, o hjälmreflex + en blinkande reflex på armen. Jag kunde inte sätta reflexer på förra vagnen, men den den nya ska jag nog kunna utrusta lite fint oxå ;) det är bara ta vad man har o sätta lite varstans man kommer åt, det blir så fint så ;)

jag brukar köra med reflexer på frambenen och ev bak också. sen så brukar jag ha en reflexbrösta och har man inte det så kan man sätta fast en benreflex på bröstan där framme. sen så har jag själv reflexväst och så brukar jag ha benreflexer fastsatta på vagnen!

Det finns reflexer att köpa som man sätter längs med bröstan, en sådan har jag, sedan en benreflex på var sida om däckeln, benreflexer. jag har reflexväst och på hjälmen och har även fäst reflexer på vagnen.

jag har reflexbrösta, benreflexer, väst! sen rekomenderar jag nåt som syns (blinkar lr lyser) på vagnen. höll på att köra över nån stackare förra vintern :crazy: hon hörde inte när vi kom tassandes på snön..

Ingen större skillnad mot ridning egentligen.
Tydligen är det dock lag på att vagnen vid dålig sikt (mörker, regn o.dyl.) skall vara utrustad med röda reflexer bak, orange reflex på v. sida, vitt ljus fram och rött ljus bak.
Själv har jag då utrastat mej med reflexväst, pannlampa, ev någon reflex på arman. Hästen har reflexbrösta, fyra benreflexer, reflexländtäcke (vanligt avsett för ridning) "tygelreflexer", så brukar jag sätta om jag har någon extra benreflex eller liknande på selen på vänster sida.
M.a.o. Jag sätter på allt jag äger!

På vagnen måste du ha röda reflexer bak och vita fram om du ska köra i trafik/på bilväg då det är ett fordon. En LGF-skylt kan också vara bra att ha på vagnen. Jag har benreflexer på hästen, tränsreflex, reflexbrösta över vanliga bröstan, reflexväst på mig och pannlampa.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 207
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka