Reflexer vid promenad

Ise

Trådstartare
Spinner vidare på temat reflexer, vad har ni på era hästar och er själva på promenader? Tycker det är svårt när man inte har någon sadel att fästa massa i🤔
 
Har ett skrittmaskins-/promenadtäcke i neonfärg med reflex (tycker färgen är viktig för att synas när det inte är helt mörkt också!) Och väst och pannlampa på mig som minst när vi går promenader i mörker. Brukar också ha benreflexer på hästen och ibland på mig (och blinkande ledhalsband och reflexväst på hunden som brukar vara med på promenaderna).

Skulle vilja ha något som syns bra framifrån också, kanske blir något i grimman eller så inför vintern.
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Benskydd med reflex (från hööks)
Boots med reflex
Repgrimma med reflexer på (sidor och nos)
Reflextäcke (från horze)
Vit lampa fäst fram på täcket
Röd lampa fäst bak på täcket

Reflexsele eller reflexväst
Pannlampa
Reflexspö
IMG_1329.jpeg
 
Det är reflexer fram och bak på alla yttertäcken min häst har så under vinterhalvåret brukar hon helt enkelt gå i samma täcke hon har i hagen. Även benreflexer på hästen och reflexväst (och pannlampa) på mig såklart.
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Minsta möjliga är reflexer+ledljus på benen och ledljus i svansen. Har walkertäcke också och ljus på hela täcket när det är kyligare. På mig själv har jag reflexsele med (rött) ledljus på ryggen och oftast ledljus på ytterarm och ytterben. Hästarnas ljus och reflexer passar utmärkt på en själv!
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Reflexer på benen, reflexländtäcke med tömkörningsgjord för att hålla den på plats och reflexväst på mig själv.
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Reflextäcke och reflexer på benen på hästen. Reflexväst eller reflexjacka på den som leder.

Shettisen brukar få låna de storas reflexländtäcke :D Hon har också ett reflexschabrak som vi använder ibland.
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Reflexer på våra 6 ben, väst på mig, svansreflex på hästen, reflexgrimma och grimskaft. Pannlampa vid behov. Om vinter har jag en jacka helt i reflex pga lagom varm. Reflexhandskar beroende på värme.

Hade gärna haft ett ofodrat reflextäcke av walkermodell men inte orkat leta så noga, mesta brukar ju vara fodrat och jag är kräsen med passform/allt vill glida bak på min häst.
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Jag brukade (när jag hade häst) använda en tömkörningsdäckel även vid promenader. På så sätt kunde jag använda både reflexbrösta och reflexländtäcke. Och förstås benreflexer, reflexer på grimman/tränset osv. Vi var lika "utspökade" vid promenader som vid tömkörning och ridning :D .

Om en inte har en tömkörningsdäckel, så funkar en tömkörningsgjord i neopren fint - de brukar finnas begagnat för en billig peng.
 
  • Gilla
Reactions: Ise

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 674
Senast: Therese1988
·
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 733
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
629
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 764
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp