Jamtland

Trådstartare
Vi skaffade fyra kattungar i början på sommaren och de är nu ca 7 månader gamla. Av dessa fyra så har tre stycken får för sig att promenaderna vi får med hundarna även innefattar dem...

Så varje morgon går jag en promenad på medan 3- 5km med två hundar och tre katter... Hejdlöst gulligt och vi har en väg vi kan gå där det är nästan ingen trafik. Men eftersom vi även går promenader på kvällarna skulle jag vilja att katterna hade någon form av reflex på sig?

Har ni tips på bra halsband (med resår så de kan slinka ur dem om de skulle råka fastna)?
 
En liten bild på två av dårarna och ena hunden.
 

Bifogade filer

  • 20191015_133300.jpg
    20191015_133300.jpg
    398,5 KB · Visningar: 75
Vi skaffade fyra kattungar i början på sommaren och de är nu ca 7 månader gamla. Av dessa fyra så har tre stycken får för sig att promenaderna vi får med hundarna även innefattar dem...

Så varje morgon går jag en promenad på medan 3- 5km med två hundar och tre katter... Hejdlöst gulligt och vi har en väg vi kan gå där det är nästan ingen trafik. Men eftersom vi även går promenader på kvällarna skulle jag vilja att katterna hade någon form av reflex på sig?

Har ni tips på bra halsband (med resår så de kan slinka ur dem om de skulle råka fastna)?
Nästan ingen trafik låter lite otryggt ändå att gå på, hmm... Bilden verkar ändå visa en stig mest? Går det att koppla dem på den bit där det möjligen är någon trafik och sedan släppa när det inte är någon?
Det är bara mina egna tankar alltså, jag skulle vara rädd att de inte skulle kliva åt sidan om det kom något fordon i mörkret även om de hade reflex på sig.

Det finns nog annars blinkande lampor som är mindre och skulle kunna fästas på halsbanden också utöver reflexen? Så ser du dem också om det skulle vara kolsvart en kväll :D

Men väldigt gulligt :love:
 
https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/105/katthalsband-reflex?q=katthalsband reflex

https://www.glanna.com/katt/kattsele-och-koppel-med-reflex-ziggy/

Jag har en sele med reflex när vi går (koppel) promenader. Dock har/är inte mina frysta katter från sydligare breddgrader pigga på promenader när det blir kallt.

Ganska häftiga. LED istället för reflexer. :grin:

Visa bifogad fil 38068
Jag har inte sett såna där selar som på bilden förut! Var kommer den ifrån?
 
Boett har reflexhalsband för katt, resår med flärpar så det inte bara är ett halsband som kan försvinna under pälsen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 057
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 177
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp