På hästen:
Reflexridtäcke
4 st benreflexer
tränsreflexer

på mig:
Hjälmreflex
Pannlampa
reflexväst

Vi syns :bow:
 
Jag hade tänkt att sy ett reflexschabrak eftersom en sköthäst som jag hade förr hade ett sånt o d va jättebra!!!
 
Jag har reflexer på vänsterbena på hästen och jag har skaffat reflex sela till mig själv.
Ska sätta vanliga reflexer på stigbyglarna här framöver.
 
Hästen har reflexer på vänsterbenen o det är allt om jag ska rida på ridskolan men ska jag ut i skogen har jag även Väst, svans o hjälm reflex..ska skaffa träns o 2 till ben...
 
japp...det är mörk ganska tidigt nu tycker jag...vid halv åtta börjar det väl skymma? På måndagar så rider jag 21-22 o då måste man ha reflexer ju :) o jag rider ibland ut i skogen också ganska sent o då tar jag på det fallifall...
 
Jag har reflexer på vänsterbena på hästen och jag har skaffat reflex sela till mig själv.
Ska sätta vanliga reflexer på stigbyglarna här framöver.

varför så LITE reflexer???

:banana:Charlie :banana:
 
har gula och vita me kardborre på alla fyra benen...
reflex på jackan-ryggen
reflexkant på ländtäcket
reflex"mössa" på hjälmen...behöver inte mer då vi har gatubelysning hela vägen
 
har reflexer på alla fyra benen på pållan och reflexväst på mig men ska inhandla brösta, svansreflex, plus blinkande lampor när studiebidraget kommer. :)
 
reflexer på benen(på pållen)
har även reflex på skritt täcket.
jag har reflex väst och även på min jacka(ärmar,rygg o fickor) och på mina vinter ridstövlar(mountain horse)
och Pannlampa :idea: :D
 
På frambenen har jag hemgjorda reflexer av reflextejp,reflexklistermärken och självhäftande kardborrband. Bak har jag gula reflexer från H**ks.
Ibland har jag W-Bandz (?) från H**ks på frambenen.
Jag har klistrat några reflexer på martingalen också,och några på stigbyglarna :D
På hjälmen har jag reflex och så har jag reflexväst.
Ska köpa en pannlampa och brösta.
 
Ja,jag är ett stort reflex-fan och började redan i slutet av augusti :o :D
 
Har fyra benreflexer till hästen.
1 hemmasydd hjälmreflex med korsande band som går upp på hjälmen. Svårt o förklara.
1 pannlampa.

Sedan har min farbror gett mig några reflexremsor som jag ska omvandla till stigbygelreflexer- vitt fram och rött bak. Jag ska även få köpa en reflexväst till vänskapspris. Han säljer reflexer och vägskyltar över hela landet. Detta är rejäla och BRA grejer. T.ex. remsorna jag fått syns på jag vet inte hur långt avstånd det var, men VÄLDIGT långt. Och reflexvästen är en sådan som "väggubbarna" har, så den syns också jättebra.

Så nog ska jag synas i höst och vintermörkret! :D
 
Sv: Reflexer?

jag har för det första fastsydda reflexband från tygaffären på många av mina saker, tex på kläderna(byxben, ärmar, krage) och min ridgrimma.

sedan har jag 4 röda benreflexer från granngården, ca 100 kr paret tror jag. de är nog mer till nytta dagtid!

så har jag en reflexbrösta från boett, tror jag gav ca 150 kr för den.

svansreflex för 20 kr från börjes :angel:

reflexväst från granngården, ca 100 kr.

på hjälmen har jag klisterreflexer, 30 kr arket från biltema.

jag har ett par tygelreflexer från börjes för 30 kr men dom brukar jag låna ut till mina mer självmordsbenägna vänner som glömmer reflexer (jag har sällan träns och dom går inte på mitt rep :mad: ) och en hjälmreflex för 40 kr från boett som inte sitter kvar på min jockeykruka så den lånar jag också ut :bow:
 
Sv: Reflexer?

Jag har inte så mkt reflexer...bara reflexväst och benreflexer.
Reflexvästen fick jag gratis som reklam från ett försäkringsbolag och benreflexerna minns jag inte vad de kostade..de har ludd på insidan så de kostade nog lite mer än hööks benreflexer.
 
Sv: Re: Reflexer?

Lena_B skrev:
En samvetsfråga(?!):
Vad har ni för reflexer, cykelbelysning etc när ni går/åker till och från stallet?

på min cykel har jag vit generatorlampa fram och en löstagbar baklykta, dessutom har jag lite reflexklistermärken här och där på hojen. när jag går till fots har jag antingen mina stallkläder med ditsydda reflexband, eller så hänger jag min reflexbrösta som ett sånt "reflexkoppel" . busschaufförerna älskar den! :banana: jag ska sy en sån vändbar väst med fleece på ena sidan och reflex på andra.
 

Liknande trådar

Utrustning Spinner vidare på temat reflexer, vad har ni på era hästar och er själva på promenader? Tycker det är svårt när man inte har någon sadel...
Svar
10
· Visningar
735
Senast: Liten
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 667
Senast: Therese1988
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp