Sv: Reflexer

Jag har hjälmreflex & reflexväst. Pollen har benreflex på alla fyra, tygelreflex, ibland tränsreflex, reflexbrösta ska köpa en svansreflex också. Jo har ibland ett ländtäcke med en reflexkant på....

Jag har två benreflexer på varje framben på min häst, ett på varje bakben, reflexländtäcke, tränsreflex - nosgrimman, sidostycken och på tyglarna, stigbygelreflexer, reflexerna på min jacka sitter runt ärmarna och på ryggen. Hjälmreflex ska inhandlas snart.

jag tycker vi syns rätt väl :D

Min häst:

*4 benreflexer.
*Reflexbrösta.
*Ländtäcke med reflex. Jag sätter även fast reflexer som människor använder på mitt ländtäcke.
*En benreflex i svansen.

Jag:

*Reflexväst
*Benreflexer på mina smalben.

Jag tror att vi syns i alla fall. ;)

Jag:
Hjälmreflex
Reflexväst

Häst:
4 Benreflexer
Reflexbrösta
Ansiktsreflex (ser ut som en nosgrimma med reflexer på utav lite gummiaktigt material)
Tygelreflexer
Svansreflex

Husmusen skrev:
Hellu!

Får jag bara passa på att fråga var alla köper sina braiga reflexer till benen (hästens alltså)? Mina syns bra, dessvärre sitter dom inte lika bra. Två trillade av senaste gången, så nu behöver jag köpa nya - som funkar ;)

/Mi :cool:

mina är från boett, gula med grått teddyfoder. Är jättebra, finns i strl 1-5. jag har strl 5 på halvblodet och då kan jag knäppa dem runt benskydden. Har aldrig tappat någon av dem, och de har hängt med i 3½år nu

Om man läser på vägverkets sida så får man fram att det är vit lampa framåt röd reflex,lampa bakåt och orange reflex åt sidorna. detta vid körning av vagn eller släde ,men eftersom det är trafikregler så passar det bra även när man rider i trafik för då är trafikanterna vana vid vad de ser.Utöka detta med reflexväst,hjälm reflex, reflex på stigbyglarna,svans reflex eller ländtäcke reflex modell och ben reflex på hästen så kan ingen bilist missa er. :d

Jag brukar ha benreflexer på hästen, en per ben. Själv bär jag en reflexväst av den modell som vägarbetare har och den syns mycket bra! :)

Än så länge (när jag rider i skymning):

fyra benreflexer
reflexväst

tänker köpa reflextäcke också

*lånar knapp*
* Reflex"koppel", ska ev byta till reflexväst
* Hjälmreflex
* Liten röd reflexlampa som jag måste sätta batterier i, tex på armen eller benet

*Stigbygelreflexer, på båda sidor
* Benreflexer runt om
* Reflexbrösta

Ska också skaffa (så snart som möjligt):
* Reflexländtäcke
* Reflex att sätta på spöt
* Tränsreflexer
(* Svansreflex, om pålle kan ha)

eldione skrev:
Vad har ni på er och era hästar när ni rider i mörker?
Jag har på mig: hjälmreflex, reflexväst och pannlampa. Hästen: Tränsreflexer, 4 benreflexer och reflexridtäcke.
Funderar ärligt talat på om vi syns för dåligt frammifrån och bakifrån, tycker ni jag borde köpa reflexbrösta och svansreflex eller blir det för mycket då? :D

*hjälmreflex
*reflexväst
*benreflexer på alla 4

Ska införskaffa reflexbrösta och kanske även svansreflex samt sånna man sätter på tyglarna hade jag tänkt..

Jag har massa reflexer som jag använder till de olika hästarna:
Körning:
Reflexbrösta som jag spänner på i bröstan på selen.
Benreflexer-> Gula fram och röda bak.
Reflexländtäcke.
Sen har massa reflexer på vagnarna i olika former, fram och bak!
Ridning:
Reflexbrösta.
Benreflexer.
Reflextäcke i rid och ländformat.
Jag har små reflexer på ridstövlarna och på stigbyglarna.
Jag har också några reflexgrimmor som ligger och skräpar någonstans :smirk: :D

/ Juli.

Jag har billiga benreflexer med knäppe, försöker byta när dem börjar mista mycket av sin lysförmåga. Försöker inte kosta på dem för mycket. Då köper jag hellre nya! Brukar köpa på mässor och liknande.

/ Juli.

speedygirl skrev:
Till Knoppan!!

Vart har du köpt din reflexbrösta som blinkar?
Den köpte jag på Euro-Horse-mässan i GBG i våras, minns inte vilket företag som hade den montern. Beklagar att jag inte svarat förrän nu, datakrångel.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 396
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 416
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka