Reflktometer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 714

Texaz

Trådstartare
Var köper ni dom? Skillnad i funktion och HUR bra behöver man?:confused:

Är helt ny på området och vill gärna ha tips!!!

Sv: Reflktometer

Jag köpte min från Swevet för flera år sedan och känner inte till någon annan. Gissningsvis är det ingen skillnad mellan olika märken, den mäter ju det den ska mäta så att säga.

Bara ett påpekande,det heter refraktometer och dom som mäter råmjölks halten finns bara på Swevet i sverige.
Dom finns även att skicka efter från andra länder.

Jag har också en från swenet. Helt ovärderlig enligt mig och värd varenda krona. Väldigt lättanvänd. Planerar man att ta ett antal föl så tycker jag att det är en investering, man får bra koll på när det är dags för stoet och dessutom ett orosmoment mindre när man vet att mjölken är OK.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
420
Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: nyttnick
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 291
Senast: Murray
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 426
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka