Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
sen flera år tbx har vi haft en holländsk transport, världens bästa enligt mig
ja iaf så har den hollänskt regg nr fortfarande.. så ja blir väll dags o gö nåt åt det, men hur mkt kostar det o regga om dem? någon som vet?
Jag importerade en hästtransport från Tyskland för några år sedan. Då kostade en reg-besiktning inklusive vägning och vanlig besiktning ca 1800 kr. För att kunna regga in den här i Sverige, så måste du ha intyg på bromsarna från tillverkaren och intyget ska vara på samma totalvikt som står på typskylten som sitter på släpet. Du måste ju även ha det holländska reg-beviset eller ett holländskt kvitto.
okej tack då vet jag, ska väll ringa o höra med dem på bilprovningen med
"bettysmatte":
japp det är väll lagligt o köra med ett utländskt släp?! är väll bara att det kan bli krångel med försäkring om det skulle hända nåt med den, va iaf nåt om det min far sa.
Ingen aning, förutom att vi var tvungna att registrera vår bil, som vi tog med från USA, i Sverige. Vi hade inte jättelång tid på oss, och det var rejält krångligt (+ dyrt med alla ändringar som behövde göras...) Men det är kanske annorlunda regler för släp då?
Kopierar från Transportstyrelsen:
---
Fordon som är importerade till Sverige, med avsikt att registreras här, får användas i trafik i sju dagar från importdagen. Detta gäller under förutsättning att fordonet har en giltig utländsk registrering och trafikförsäkring.
---
Du får använda ett fordon som tas in i Sverige permanent i en vecka från införseln, om det har en giltig utländsk registrering och försäkring.
Om du efter den veckan inte behöver använda fordonet förrän du ska registreringsbesikta fordonet, kan du begära ett så kallat ”Bevis om avtalad tid” från besiktningsstationen där du fått tid för registreringsbesiktning. Med det beviset får du köra kortast lämpliga väg till och från registreringsbesiktningen. I det fallet behöver du inte ansöka om tillfällig registrering. Men glöm inte att ditt fordon måste vara trafikförsäkrat (gäller inte för släpvagnar).
--- www.transportstyrelsen.se
Trafikförsäkring gäller givetvis inte för släp.
Eftersom du nu undanhåller skatt och avgifter och har använt fordonet så pass länge hade jag nog inte kört med det mer, det är inte roligt när de kommer på sånt här fuskande.
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...