Regga valpen vart?

Chickengirl

Trådstartare
Har just fått hem en liten valp, hon är blandras å vi har skickat iväg idregg till skk. men ska hon reggas i jordbruksverket oxå? Det var många år sedan vi hade hund å då behövde dom inte vara reggade... frågar därför er och hoppas på bra svar!!

Sv: Regga valpen vart?

Ja hunden ska ägarregistreras i jordbruksverket och den blanketten ska medfölja hunden när du köper den.

Jo, alla hundar ska vara reggade i Jordbruksverkets ägarregister. Man brukar få såna papper hem från SKK när man anmäler ägarbytet (uppfödaren -> dig) eller om han inte har ngn ägare, när du anmäler dig som ägare.

Jag skickade in ägarbyte för några år sen (ändrade från uppfödaren till mig själv) då fick jag ett brev hem automatiskt, från JB.

okey, vi fick med ett papper vi skulle skicka in till skk, tror ni att papper kommer från jordbruksverket då eller ska vi ringa jordbruksverket??

Jaha, jag missförstod och tänkte att det blivit helt fel... Jag hade bara oseriösa uppfödare i tanken och tänkte att de kanske blivit lurade...

//E

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
24 178
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 930
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka