Regional före Lokal?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Italyme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 784
I

Italyme

En snabb fråga till någon som vet.... Kan jag debutera regional före Lokal i hoppning?

Sv: Regional före Lokal?

Ja, det är inte tävlingens status som är viktig utan vilken klass du rider.

Så länge du har licens för regional är det klart du kan, men det beror väl på vilka klasser du har tänkt rida och så. Brukar ju vara från 90 cm på lokal och kanske 1 m på regional (för häst). Men är du redo för klassen så är det väl bara att köra.
Lokal kan ju ha lite snällare banor, eller bör ha det, sen beror det ju alltid på den som bygger :)

okey tack för svaren! Jodå vi har tävlat en hel del men pga av passproblem och lite annat så har vi fått tävla på Pay N jump istället för köra på de lokala...han var redo för länge sedan men pengar och en lat mamma satte också stopp för det hela... men nu jävlar!!!
Tack än en gång!

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 147
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för världscupfinaler i hoppning och dressyr i Basel, Schweiz. Sverige representeras av de regerande...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under gårdagen startade världsettan Henrik von Eckermann tillsammans med Glamour Girl i en 1,50-hoppning i Mexiko. Det blev inget sämre...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka