registerproblem..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare mosig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 658
M

mosig

vi har en supertrevlig hankatt som ska få börja gå ut när vi flyttar till lite mer lantligt läge i augusti.
jag kände de att jag ville ha honom öronmärkt då så han förhoppningsvis går att få hem igen om han kommer bort (kastrerad och vaccinerad är han redan) så jag ringde till vet. och bokade tid för öronmärkning.
när vi va där fick vi några papper att fylla i som hon sen skickade in. nu för typ en vecka sen kom samma papper tillbaka i brevlådan där det stod att vi måste skicka dom till skk?
men är det inte sverak som har hand om katter? eller är det bara raskatter?
vet. skickade papprena till jordbruksverket vet jag och det var där vi fick tillbaka dom från...
känns som man verkligen har noll koll på sånt här..

Sv: registerproblem..

Mina huskatter är registrerade i skks ägarregister för katter. De är öronmärkta. Du hittar mer info på www.skk.se, under webbtjänster.

Sv: registerproblem..

ID-märkningen sköter SKK. SVERAK sköter registreringen av raskatter och huskatter som ägs av medlemmar för SVERAK's grejer. Det finns andra förbund i Sverige också, så var katterna reggas beror på vilket förbund uppfödarna tillhör och sen förs dom över till köparnas förbund om man är med där.

Så det handlar om 2 helt olika registreringar, ID-märkningen är bara en identitetsgrej och där finns ingen info om kattens stam, uppfödare osv med. Den är ju "bara" för att hitta kattens ägare om den kommer bort. Och binda katten till ägaren.

Mina raskatter är förstås reggade i ett raskattförbund där stamtavlan mm kommer ifrån. Men sen är dom även reggade i SKK's ID-register för deras chipnr.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 123
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 451
Senast: Johanna1988
·
Övr. Katt Pga olika anledningar har jag ett tag letat nytt hem till mina bebisar, både för min och deras skull. Det är ju förbannat jobbigt men...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 333
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka