registrera blandrasvalpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Toudi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 393
T

Toudi

visste inte att man kunde registrera blandraser, Är det någon här som gjort det?
Någon som vet för och nackdelar ? :confused:

Sv: registrera blandrasvalpar

Numera ska ju alla hundar, oavsett ras registreras hos jordbruksverket!

mina är reggade på jordbruksverket..fördelen är väl att man kan kolla upp hundar genon chip eller tatuering om dom skulle komma bort...om man valt att visa ägareuppgifter vill säga...

Du kan ägarregistrera blandraser. Det är för övrigt lag på att alla hundar ska vara just ägarregistrerade. Någon registrering liknande den som SKK kan du dock inte göra på en blandras.

men det går att regga dem i SKK, dock endast så man kan se vem som äger hunden, idmärkningen går dom på. Jag har beställt hem registeringslapp, det kostar 120kr att få med henne i SKK.

Love_travare skrev:
men det går att regga dem i SKK, dock endast så man kan se vem som äger hunden, idmärkningen går dom på. Jag har beställt hem registeringslapp, det kostar 120kr att få med henne i SKK.

SKK har två skiljda register. De har dels registret där de stambokför hundar (blandraser går INTE att registrera där) och så har de ett frivilligt hundägarregister och i det registret kan ALLA hundar registreras.

Man får vara noga med att skilja på register och register i dessa dagar. ;)

Min blandis är chipmärkt o reg i jordbruksverket. Jättebra ifall det skulle hända ngt någon gång. Om hon kommer bort tex.

FÖrlÅt

har inte vart inne på ett tag, de va ja som missuppfatta personen som ja pratat med! Ja blev så frågande när han undra om ja skulle regga valparna då ja trodde han menade i kennelklubben :smirk:

Kom på strax efter att han måste ju menar reggad i jordbruksverket vilket hunden blir i samband med chippet ihop med besikt, vacc mm. ;)

Tänk va fel de kan bli ibland!

Va helt säker på att han mena kennelklubben.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 786
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
598
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka