Registrera Sig Som Ägare Hos SKK...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Izzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 961
I

Izzie

(Ledsen om någon liknande tråd finns redan. Om det gör det, radera helt enkelt denna tråd. Ber om ursäkt på förhand ifall att.)

Så, efter en viss tids nyfikenhet ringde jag till SKK igår och fastän min Golden inte är chip märkt eller ID märkt så hittade man honom i databasen via namn och födelsedatum. Men det visade sig att det finns inga registrerade ägare till hunden. Nu undrar jag om det går fortfarande att registrera sig som ägare fastän det har gått så många år? Vi hade en gång i tiden SKK papper med oss från uppfödaren men dom försvann för en hel år sedan. (Var bara 9 år när vi köpte Simson så har inte haft koll på papperna precis.) Så, kan vi fortfarande registrera oss som ägare trots att papperna är borta/kastade och hunden är så gammal? (12 år)

Sv: Registrera Sig Som Ägare Hos SKK...

Bara att be dem skicka dig en blankett för ägaranmälan, fylla i och skicka in. Går ju även om man vill att beställa en ny stamtavla (dubblett), men det kanske är att ta i när det gäller en så pass gammal hund?
Ni måste nog dock ha hans registreringsnummer för båda ovanstående..

Oki doki. :)

Detta registernummer - finns det att se på SKK's hemsida? Annars har vi det inte...

Jo, det finns där om ni går in på hunddata, skriver in hundens fullständiga namn och väljer den ras han tillhör. Annars kan nog informationsavdelningen hjälpa er med att hitta åt honom :)

Okay. Tack så mycket för hjälpen! ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 354
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 433
Senast: Hellhound
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 845
Senast: Liran
·
Hundhälsa Igår eftermiddag hämtade sambon och jag hunden som vi brukar vara hundvakter åt till och från när dens ägare är iväg på jobb. Ägaren har... 2
Svar
27
· Visningar
4 825
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?