registrering av föl

S

Scottsman

har blivit lite osäker på vad som egentligen ska skickas och vart...Jag känner inte igen pappret jag har fått ifrån hingsthållaren. Det står Födelsebevis som rubrik och man ska fylla i födelsedata, färg, tecken och namn. Längst ner så finns det en rad där en godkänd ID kontrollant ska skriva under. Tilläggas bör att jag har skickat ett liknande papper till hingsthållaren där uppgifter om födselen har angivits osv..Ska det inte vara att papper med konturdiagram som heter betäckningsrapport Så har det varit förr har jag för mig eller har kontrollanten ett sådant?
 
Vad är det för ras det handlar om?

Jag såg förvisso också nåt som såg konstigt ut när jag gjorde ID-koll på en halvblodsunge häromdagen. Kanske samma typ av papper? (från en fler-hingsthållare i Skåne)
Fanns inte ens ett betäckningsrapportsnummer angivet och föräldrarna till fölet stod skrivna utan stamboksnummer. HUR sjutton ska JAG som ID-kontrollant kunna sköta mitt jobb med ett sånt substitut???
 
Är du själv ID-Kontrollant (Ameo)? Om man vänder på det vad är det som behövs?
 
Ja, jag är IDkontrollant..

Det du ska skicka in är konturdiagarammet (det IDkontrollanten gjort) och någon form av registreringsunderlag. Det brukar ju vara betäckningsrapporten, där man fyller i födelsebeviset.
Har aldrig tidigare sett den typ av papper jag såg häromdagen, kallades för födelsebevis, men HUR kan man använda DET till registreringen, undrar jag???
 
Räcker då mitt sk födelsebevis som underlag att skicka in till ASVH tillsammans med ett konturdiagram?? Ni (IDkontrollanter) har alltså, om jag har förstått rätt, underlag för konturdiagram?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 682
Senast: Intejag
·
Avel Vet inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, så om den ligger fel så få en moderator gärna flytta den dit där den hör hemma...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: Varmblod90
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 345
Avel Har precis haft id kontrollanten hemma så fölis är både chippad o avritad och två tagelprov från svansen är tagna, varav den ena...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp