Registrering av import?

B

**BORTTAGEN**

Har fått erbjudande av en kompis släkting att köpa hennes importponny från Irland. En otroligt välutbildad ponny som är helt underbar. Kruxet är att den inte är registrerad och inte ett enda papper finns på honom... Då min dotter gärna vill tävla i framtiden så undrar jag hur man går tillväga i såna här fall? Går det överhuvudtaget att registrera en häst utan papper? Tacksam för svar.
 
Hej!
Du måste chipmärka,fixa mätintyg och tex. registrera som svensk ridponny,om det inte finns några importhandlingar kvar.
Det finns mycket info om detta på nätet. Det här kostar upp emot 1-2000.
lycka till :rofl:
 
du kan ringa till ridsportförbundet och fråga det gjorde jag där får du numret till din registrering.
det går att registrera hästar utan papper.. :p
 
Tack för era svar, då känner jag mig lugnare. Vore för tråkigt om jag köper ponnyn och den ej får tävlas.. ;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 890
Senast: Pyrran
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 751
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Ketrawzc
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 413
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp