Registreringsnummer.....

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Pontiac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 884
P

Pontiac

hejsan!

Om man ska tävla en lokal tävling behöver ju hästen vara registrerad i någon rasförening, och ha ett registreringsnummer.
Om hästen inte är registrerad i någon rasförening och man vill tävla lokala tävlingar, hur gör man då? :confused: ska man söka upp någon rasförening eller hur gör man? hur lång tid tar det att registrera hästen?:confused:

Välldigt tacksam för svar! /pontiac

Sv: Registreringsnummer.....

Det beror på vilken ras du ska registera. jag har själv en korsningsponny som är registerad som Sv. ridponny det tog inte så lång tid.

om hästen har okänd härstamning kan man registrera hästen då?

Ja, fast då får du vita papper... det är OK på vanliga tävlingar men inte för avel, utställn mm.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att lämna i smyg
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur