Regler för barn 1,5-2 år gammal

Sv: Regler för barn 1,5-2 år gammal

man vill ju inte vara i farten och "Fya" innan någonting har hänt, för det händer att hon får en puss ibland och en kram ibland, och det är svårt att se i förväg vilket som är på gång, och inte vill man avblåsa någonting som är snällt, då ger vi ju fel signaler.

Jag tycker att man måste "vara i farten" hela tiden när det gäller så små barn. Men inte för att fya. Snarare för att vägleda kontakten och stärka det positiva. Jag får göra så hela tiden med mina små. (Den ena är 8 månader, den andra är 2 år och tre månader.)

När den stora är på väg mot den lilla säger man typ: "Vill du klappa/krama henne? Vad gulligt!" Och sen är man där och kanske måste korrigera: "Vad snäll du är, fast det där kanske gör lite ont...Gör så här istället."
 
Sv: Regler för barn 1,5-2 år gammal

Det är bra att han är med er och hjälper till, men vänd på det. Ni ska vara med honom och hjälpa honom att leka, Ha fokus på HONOM, inte på att bygga hönshus.
Jag vet att det inte är enkelt när man har saker som behöver göras, men man måste nog ta sig den tiden.

Själv tycker jag tvärtom att man inte ska utesluta eller sluta med arbetet med hönshuset för att leka med barnet. Låt barnet vara med i arbetet i stället han kan hjälpa till med det han kan, 2 åringar är duktiga medhjälpare. Att barnet får känna att han tillhör familjen och känna att han får finnas med i de dagliga sysslorna ger honom mer tillhörighet än att man sätter sig och leker med honom tror jag.

Jag har knappt aldrig lekt med mina flickor men de har alltid fått vara med mig med allt jag gör hemma. Baka, laga mat, tvätta, städa osv de är jätteduktiga på att hjälpa till och de är med så länge de själva vill.

Alla barn är olika endel märks knappt trotsåldern på medans andra dundra in i den med dunder och brak. Jag tror egentligen inte att det hör ihop med att de känner sig bortglömda eller försumade utan det hänger på barnets fysiska utveckling. Inget barn är det andra likt endel börjar gå när de är 9 månader andra vid 18 månader osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp