Regler för Pelham

snigelfarmor

Trådstartare
Hej.

Får man linda ett pelham med mjuk eltejp eller dylikt för att få ha det på tävling?

Någon annan idé?

/j

Sv: Regler för Pelham

16 tittar...

Hur ska jag ta reda på detta? Ska jag ringa en överdomare eller någon på ridsportförbundet?

/J

Jag personligen förstår inte riktigt frågan?? var ska du linda med eltejp?

Runt bettdelen.
Vill inte rida med 21 mm tjockt pelham.
Hittar inga smalare, och har inte lust att lägga ut ytterligare 350 spänn när han går bra på det raka pelhamet.

Men om det finns 14 mm tjocka gummipelham så kan jag kanske överväga det.

Aha nu fattar jag,,,,:idea:

Jag vet faktiskt inte men jag kan inte tänka mig att man får det pga av att skavsår kan uppkomma, men det är bara min teori ingen aning faktiskt.
Jag tänkte också som snuffsan, det blir väll nästan bredare om du lindar???

Nästan? Det är väl klart att det blir tjockare om man lägger på ett lager.
Det står i TR att bett överdragna med gummi eller läder är godkända. Knappast ejtejp.

*knapplån*

Eltejp, nja låter väl inte jätteklokt, men att linda bettdelen med latextejp borde vara ok!

//Alice

Det finns speciell latextejp som är godkänd... Kolla i en välsorterad ridsportaffär.

Det kan inte bli bredare om jag lindar, så många lager lindar man ju inte!

Att det är 16 mm är Ok!
Tack för det trevliga tipset om latextejp. Någon som vet en hemsida?
Är det bara latextejp gdk av ridsportförbundet som gäller, eller annan latextejpmärken med?

Ska kolla på Ryttaare & Häst nu :)

Snuffsan skrev:
Nästan? Det är väl klart att det blir tjockare om man lägger på ett lager.
Det står i TR att bett överdragna med gummi eller läder är godkända. Knappast ejtejp.

Försökte bara va lite vänlig....;)

Kan du peka ut var det ovänliga i mitt svar är? Svaret är sakligt. Varken vänligt eller ovänligt.

Jag var dessutom vänlig nog att kolla i Tr för att svara på frågan, det gjorde ju inte du.

Snuffsan skrev:
Kan du peka ut var det ovänliga i mitt svar är? Svaret är sakligt. Varken vänligt eller ovänligt.

Jag var dessutom vänlig nog att kolla i Tr för att svara på frågan, det gjorde ju inte du.

JAg menade inte att Du va ovänlig på nått sätt, förklarade bara varför jag skrev som jag skrev!!!!

Jättebra att du kollade upp i TR åt henne , jag gjorde inte det för att vara ovänlig utan för att jag inte har nått hemma!!!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: Unafraid
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 571
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 003
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka