Regler vid kval till Breeders

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Dextrosol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 379
D

Dextrosol

Skall försöka kvala in unghästen till 4-års championatet, men blir inte riktigt klok på kvalreglerna. Har läst det som finns att tillgå på nätet, men har ändå inte fått riktigt "kläm" på det.

Först måste man lösa ett deltagarbevis á 800 kr. Hästen är givetvis redan ansluten. Därefter skall man om jag förstått det rätt gå 3 st felfria 1 meters unghästklasser och vid varje felfri runda få påskrivet sitt deltagarbevis av tävlingsarrangören?? Rätta mig om jag har fel!! Därefter är man kvalad till semifinalen eller??

Tacksam för svar.

Sv: Regler vid kval till Breeders

exakt.
du får då hemskickat ett papper som du lämnar in och får påskrivet efter varje nolla.
Du kan även direktkvala till semi via kvaliten..

Ja du har fattat rätt.
Jag betalade in och fick skriva ut mitt deltagarbevis direkt från nätet.
efter varje felfri runda gick jag till domaren som skrev på och sen när 3 felfria rundor var avklarade anmälde jag till semifinalen.

exakt.
du får då hemskickat ett papper som du lämnar in och får påskrivet efter varje nolla.
Du kan även direktkvala till semi via kvaliten..

Vet att tråden är gammal men...
Behöver man bara deltagarbevis om man vill försöka kvala till championatet via kval eller behöver man även lösa ett för att kvala genom Kvalitén??
Blir inte riktigt klok på det här...

Det är väl nya bestämmelser nu i år att man måste lämna in papprena till domaren FÖRE start, tidigare har man kunnat
få påskrift efter felfri ritt men tror det är ändrat, att man har 7 försök nu så det ska lämnas innan för att man ska få påskrift.... jag kan ha fel men fick för mig jag läste det...?

Har också hört att det skulle ändras, men tror inte det blir förrän till nästa år?

vist får man inte kvala till breeders om man har gråa papper på hästen?? har läst det någonstans

Jag är ganska säker på att man måste lämna in papprena före, och har 7 försök på sig. Men jag är inte 100.

Jag är ganska säker på att man måste lämna in papprena före, och har 7 försök på sig. Men jag är inte 100.

Kikade in på Swedehorse, och det stämmer som ni säger :) Max 7 försök och pappret inlämnat innan, som för 5- och 6-åringarna!

Kikade in på Swedehorse, och det stämmer som ni säger :) Max 7 försök och pappret inlämnat innan, som för 5- och 6-åringarna!

Nu har jag letat som en galning och ingenstans hittar jag att man skulle ha 7 försök på sig i 6-års (vilket är det jag är intresserad av). Nu har jag bara 7 teoretiska möjligheter pga sen kvalstart men man vill ju gärna veta. Och det där med att lämna in innan start? Lämnade papper efter start sist. Däremot hittade jag regler som handlade om 2008 (!!), gällande att man bara fick kvala till 14/9 så frågan är om det ligger felaktig info ute eller vad? Däremot har jag hört om 4-års ryktesvägen att det skulle vara 7 försök men har som sagt inte lusläst de sidorna..Kan ngn säga exakt var det där med 7 ggr står när det gäller 6års?

7 försök har det "aldrig" varit till 6-åringarna, utan max 5. Men vid närmare eftertanke gäller det nog bara i Scandinavian Open, alltså är det bara 4-åringarna som har begränsat antal försök i Breeders.

För 5 och 6 åringar så lämnar papperet in EFTER felfri runda.
För 4 åringarna lämnas papperet in INNAN start och man har 7 försök på sig att få 3 felfria rundor.
Detta antar jag är för att begränsa starterna för 4 åringarna, så dom inte bränns.

Nu har jag letat som en galning och ingenstans hittar jag att man skulle ha 7 försök på sig i 6-års (vilket är det jag är intresserad av). Nu har jag bara 7 teoretiska möjligheter pga sen kvalstart men man vill ju gärna veta. Och det där med att lämna in innan start? Lämnade papper efter start sist. Däremot hittade jag regler som handlade om 2008 (!!), gällande att man bara fick kvala till 14/9 så frågan är om det ligger felaktig info ute eller vad? Däremot har jag hört om 4-års ryktesvägen att det skulle vara 7 försök men har som sagt inte lusläst de sidorna..Kan ngn säga exakt var det där med 7 ggr står när det gäller 6års?

27/9 är sista kvaldag vilket också står tydligt i de aktuella reglerna som ligger ute

Kvalificering sker på ordinarie Elit-, Nationell eller Regional tävling.

Kvalificering:
5-åriga hästar 1 mars – 27 september 1,20-hoppning avd B
6-åriga hästar 1 mars – 27 september 1,20 - 1,30-hoppning avd B

FT o Gylle: Ja det var så jag fattat men blev lite nervös att jag missat ngn ändring sen förra året.

Liknande trådar

S
Fälttävlan Hej funderar på att kvala en blivande 5-åring till ft-breeders nästa år. Tänkte bara höra lite om kvalreglerna: alternativet man kan...
Svar
14
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka