Bukefalos 28 år!

J

julia97

hej:D
vad finns det för allmänna regler som man borde känna till på lokal/regoinal nivå?
tacksam för svar
//julia
 
Sv: regler?

jag har tagit det,men vi gick inte igenom det...allt var väldigt oklart..
 
Sv: regler?

Tävlingsreglementet finns på SvRF's hemsida. Läs där! Där finns både generella regler samt grenspecfika regler. Detta borde ni ha gått igenom på gröntkort kursen :)
 
Sv: regler?

jag har tagit det,men vi gick inte igenom det...allt var väldigt oklart..

Jag förstår inte hur man kan ta grönt kort utan att gå igenom TR? :eek: Den handlar ju mest om att hitta i TR och man får slå i TR som en galning när man skriver provet.

Hursom, du har fått länken så det är bara att läsa på. Det är superviktigt, gör man fel kan man bli utesluten.....
 
Sv: regler?

Jag förstår inte hur man kan ta grönt kort utan att gå igenom TR? Den handlar ju mest om att hitta i TR och man får slå i TR som en galning när man skriver provet.


Ja, inte går kursen ut på att lära sig TR utantill, utan mer att lära sig att allt finns däri och hur man hittar de regler man behöver kunna?
 
Sv: regler?

Stallbacken.com är också en sida du kan kika in på, dock får man komma ihåg att det som står där är en enskild persons tolkning av TR, och det bästa är att kolla igenom TR själv:)
 
Sv: regler?

tack så mycket,jag ska kolla runt lite nu både på stallbacken och i tr :)
 
Sv: regler?

Ja, inte går kursen ut på att lära sig TR utantill, utan mer att lära sig att allt finns däri och hur man hittar de regler man behöver kunna?

Precis :idea:

Därför undrar jag vad det är för grönt kort-kurs som lyckas undvika att lära ut att TR existerar och var man kan hitta det :cool:
 
Sv: regler?

Jag förstår inte hur man kan ta grönt kort utan att gå igenom TR? :eek: Den handlar ju mest om att hitta i TR och man får slå i TR som en galning när man skriver provet.

Inte nu längre, om jag förstått det rätt - nya provet är mer utantillkunskap (på gott och ont; en del saker ska man kunna utantill men annat är bara fånigt), och väldigt mycket mer innehåll än tidigare.
 
Sv: regler?

Jag förstår inte hur man kan ta grönt kort utan att gå igenom TR? :eek: Den handlar ju mest om att hitta i TR och man får slå i TR som en galning när man skriver provet.

Hursom, du har fått länken så det är bara att läsa på. Det är superviktigt, gör man fel kan man bli utesluten.....

När jag tog mitt gröna kort upplevde jag inte alls att vi fick lära oss så mycket som man borde, och som jag ville. Frågorna vi fick på provet var mest relaterade till hoppning, och det var nästan inget om dressyr.

Har fått ta reda på det mesta själv i efterhand, för kursen jag gick kändes inte så seriös. De praktiska delarna gjorde vi inte ens.

Så, det finns säkert kurser som egentligen inte går igenom TR så bra, tyvärr.
 
Sv: regler?

Så, det finns säkert kurser som egentligen inte går igenom TR så bra, tyvärr.

Jag gick ingen kurs, jag ringde ridklubben o var dit o skrev provet bara. Men man fick sitta o slå som en tok i TR för att öht lyckas med provet. Därför fattar jag inte hur man kan undgå att upptäcka att TR finns eller förstå vad det har för betydelse.
 
Sv: regler?

kl

Jag har heller inte gått någon kurs, bara skrivit provet. Men man får ju vara förberedd på att slå i TR, det blir ju svårt annars.
 
Sv: regler?

Jag gick ingen kurs, jag ringde ridklubben o var dit o skrev provet bara. Men man fick sitta o slå som en tok i TR för att öht lyckas med provet. Därför fattar jag inte hur man kan undgå att upptäcka att TR finns eller förstå vad det har för betydelse.

Självklart att man bör ha en aning om vad TR, och det jag menar är att jag tycker att kurserna borde innehålla mer "kurs" om grundläggande regler istället för ett prov som går ut på att slå upp saker.
 
Sv: regler?

Självklart att man bör ha en aning om vad TR, och det jag menar är att jag tycker att kurserna borde innehålla mer "kurs" om grundläggande regler istället för ett prov som går ut på att slå upp saker.

Det borde dom säkert. Men nu reagerade jag utifrån TS fråga, vilket var

vad finns det för allmänna regler som man borde känna till på lokal/regoinal nivå?

- och jag begriper inte - med tanke på provet - hur man lyckas lägga upp ett grönkt kort-kurs utan att eleverna åtminstone får veta vad TR är och var det finns...

Sen om man vill lägga till andra nyttigheter, det är bara bra.
 
Senast ändrad:
Sv: regler?

Det borde dom säkert. Men nu reagerade jag utifrån TS fråga, vilket var



- och jag begriper inte - med tanke på provet - hur man lyckas lägga upp ett grönkt kort-kurs utan att eleverna åtminstone får veta vad TR är och var det finns...

Sen om man vill lägga till andra nyttigheter, det är bara bra.

Förstår hur du tänker, och håller fullkomligt med.
 

Liknande trådar

Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 370
Senast: ginnies
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
823
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: hamilton1
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 305
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp