Regn och bete!

Madde_padde

Trådstartare
hur gör ni då? rider ni och sådär endå`

funderade lite på de igag när vädret var så dåligt och han går ute dyngnet runt...ville inte riktigt ta in honom så gav honom bara kraften och åkte hem igen..
tänkte att de nog blir kallt att komma in en stung i värmen ut och svettas å sen ut i regnet?!

Hur gör ni?

Sv: Regn och bete!

När jag rider igång lilla fröken gäller arbete 4 dagar i veckan oavsett om det är regn eller ej. Är hon blöt tas hon in och torkas innan jag sadlar henne för lite jobb. Efteråt får hon stå inne och vila lite, ca 1 timma innan hon åker ut igen. Regnar det får hon ha regntäcke, ett tunnt.

Sv: Regn och bete!

Vet jag att det ska bli regn så lägger jag på ett täcke innan. Då är hon torr när jag ska rida. Och REN, hopplöst att få en blöt, lerig häst ren!
Brukar lägga på ett tunt regntäcke efteråt om hon är svettig.

Liknande trådar

Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 013
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 649
Senast: lundsbo
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 226
Senast: Mint
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈