Stärka 3 åring

Lägger till att ta en koll med kiropraktor/equiterapeaut också om han är ok på röntgen och neurologiskt. Min 3-åring kunde plötsligt inte lyfta bakbenen ordentligt och då var det en häftig låsning i IS-leden. Det är jättevanligt med låsningar på föl och unghästar, så jag brukar kolla mina regelbundet 1-2 gånger om året.

I övrigt gör det nog absolut ingen skada att promenera med honom i skogen oavsett, snarare tvärt om. Jag föredrar själv att ha unghästarna som handhäst till en vuxen häst så jag är utom sparkhåll, men din är nog såpass lugn så det borde vara lugnt att gå på marken också med honom. :)

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 257
Senast: skuggi
·
Hästvård Just nu är jag sorgsen, för jag börjar tro att vi närmar oss slutet. Lite kort: Tung häst ca 700kg, gått ner från ca 800kg och är nu i... 2
Svar
33
· Visningar
5 438
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 050
Senast: __sofia__
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka