Regnar in genom övre luckan bak

CamillaEkelund

Trådstartare
Hej!

Jag har ett Brenderup släp där den övre luckan baktill inte är så genomtänkt. Det är som en glipa runtom och rinner in vatten från taket när det regnar. Se bild (lånad bild).

Boj släpen har ju som en "keps" ut baktill vilket verkar smart! Någon som har samma problem eller någon lösning på problemet?

trailer-horse-trailer-BRENDERUP-37N-BRENDERUP---3_common--13110205430836980700.jpg
 
Mitt Kylingesläp har en sån "keps" som du pratar om, men det regnar och snöar in ändå. Det bästa är väl att lägga ett skynke över därbak när transporten bara står kanske? :)
 
Skitkorkat. Men hela Brenderupen är mindre genomtänkt eftersom taket läcker ner vatten i väggarna som därefter ruttnar.

Vi sålde vår när vi märkt alla konstiga lösningar.
 
Tack för svar!

Jag har inte märkt något än att det läcker ner vatten i väggarna. Men jag ska hålla uppsikt! :) Tycker mycket om släpet då det är ljust och rymligt och ligger stabilt bakom bilen.
 
Du märker det först när väggarna ruttnar nerifrån, det står vatten i dem. Kolla med kniv längst ner. Det var ÅF som berättade att det är en tankevurpa från tillverkarens sida.
 
finns överdrag att köpa supersmart om man inte har tillgång att ha släpet under tak. Luft kommer in så det blir inge fukt=)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, ni som har hård överlucka bak. Har ni också ett glapp mellan luckan och rampen när den är stängd. Vi har ett glapp på 1-1,5 cm och...
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Marita73
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 964
Senast: jemeni
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 488
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp