Regnoverall? Bra dåligt?

LitenIsa

Trådstartare
Min lilla tulta ska börja på dagis i oktober. Hon ska gå på en naturförskola (ur och skurdagis) och jag funderar just nu på regnkläder. Har sett att det finns regnoveraller, verkar rätt smidigt, hon kommer vara 14mån när hon börjar.

Fast det kanske blir väldigt instängt i en hel overall?
 
Sv: Regnoverall? Bra dåligt?

Jag skulle nog ändå satsa på vanliga galonbrallor och jacka. Det är ju väldigt ofta de bara har byxorna på sig, när det inte regnar men är blött och geggigt ute och de sitter i sandlådan etc. De går ju högt upp också.

Jag skulle inte vilja ha en hel overall som inte andas. En skaloverall (vind- och vattentät men i funktionsmaterial som andas) skulle väl i så fall vara bra som komplettering till galonkläderna, men de är ju ganska dyra också.
 
Sv: Regnoverall? Bra dåligt?

Jag tycker att det är skönt att kombinera fodrade galonbyxor med en vanlig jacka när det är "blandväder"!
 
Sv: Regnoverall? Bra dåligt?

Fast hon har redan ett fodrat set så jag skulle ha ett som inte är fodrat alls. Att kunna ha över tex vinteroverallen när det blir riktigt kallt (om vi nu får någon riktig vinter iår;)).

Men det verkar ändå bättre emd tvådelat set så man kan använda byxorna för sig. Tänkte först att det var bra med hel dress för då kan inte jackan kasa upp.
 
Sv: Regnoverall? Bra dåligt?

Jag skulle satsa på regn/galon-byxor och jacka :) Så det inte blir för kvavt om det är onödigt ha hela set:et på :)
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
636
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Fille
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 188
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp