Regnoverall

karamba

Trådstartare
Hej!

Jag är i behov av en regnoverall till hunden, det har kommit rejält med snö hos oss och hundstackaren kan knappt gå pågrund av alla snöbollar som fastnar. Så jag söker alltså inte ett täcke för värmens skull utan något som räddar henne från dom värsta snöklumparna.

Den enda overall som verkar finnas här omkring är Hööks regnoverall, har någon erfarenhet av den? Min största fundering är om den funkar på en hund som bär svansen över ryggen. Jag har en overall hemma åt henne men hon spänner sig i den eftersom hon måste gå med svansen lägre än normalt.

Vi har även Arken här i närheten men dom verkar inte ha några overaller enligt hemsidan.

Uppskattar snabba svar, tänkte åka in imorgon och kolla men har tyvärr inte möjlighet att ta med hunden för att testa...
 
Jag har en bichon havanais med samma typ av svans, och hööks overallen sitter bra på honom. Helt ok overall för rimligt pris!
 
Min mamma hade hööks overall till sin pudel som bar svansen som en krok över ryggen,den var hon jättenöjd med. Höll några år iaf utan problem. Vet inte när hon köpte den första,men relativt tidigt,sen fick hon köpa en till då den första började gå sönder i sömmarna, men hunden blev 11 år gammal,och overall nr 2 hann inte gå sönder något alls. Tycker den är mycket prisvärd!

Hurtta har väll nån overall annars? Den satt mycket bättre på min hund än vad hööks gjorde,men då hade jag en ganska stor ras,och jag hade fleeceoverall i för värmens skull. Anledningen till att hööks inte funkade på min hund var för att benen vart för långa,och overallen för stor runt om i den storleken han behövde pga rygglängd,så han trampade ur den hela tiden.
 
Tack för snabba svar! Då åker jag nog in och köper en sån imorgon, jag blev lite desperat idag när det kom 2 decimeter snö från ingenstans och det ska snöa i 2 dagar till, så även om inte kvalitén är super så får det duga just nu :)

Jag tänkte titta på Arken om dom har hurttas overall, jag hittar den inte på hemsidan? Bara en variant som inte går ner på bakbenen tyvärr.
 
Kom på att jag sett en "overall" med ryggen fri,funkar enbart som smuts/väta/snöskydd på ben och mage,sitter fast med två eller tre spännen över ryggen bara så svansen störs inte det minsta. Tänkte om det kan vara något om du inte har behov av värme?
 
Tack för snabba svar! Då åker jag nog in och köper en sån imorgon, jag blev lite desperat idag när det kom 2 decimeter snö från ingenstans och det ska snöa i 2 dagar till, så även om inte kvalitén är super så får det duga just nu :)

Jag tänkte titta på Arken om dom har hurttas overall, jag hittar den inte på hemsidan? Bara en variant som inte går ner på bakbenen tyvärr.

Denna hade jag,mycket nöjd!

HurttaPro_outdoor_overall_red-1-_1401.jpg


Det som är bra med just Hurtta är att det finns många olika varianter i samma rygglängd,tex en vinthund och en staffe kan ha samma rygglängd,men svårt att få resten att sitta bra.

Nu vet jag inte vad du har för ras så du kanske inte behöver tänka på det,men jag hade en boxerblandis,lång,men inte så hög,djup bröstkorg,men inte så mycket runt om. Därav hööks inte funkade,för där växte overallen i bredden alldeles för mycket i hans rygglängd.

Men på mammas dvärgpudel satt den hur bra som helst.
 
Senast ändrad:
Kom på att jag sett en "overall" med ryggen fri,funkar enbart som smuts/väta/snöskydd på ben och mage,sitter fast med två eller tre spännen över ryggen bara så svansen störs inte det minsta. Tänkte om det kan vara något om du inte har behov av värme?

Hittade det jag sökte!

hundskydd_2.png
 
Hittade det jag sökte!

hundskydd_2.png

Men vad smart! Något sånt har jag aldrig sett förut. Jag ska fråga imorgon om dom har något sånt, annars får det bli en overall.

Det är en Lhasa Apso jag har, så hon är ju ganska robust med korta ben och lite lång rygg, och lite känslig med passformen på täcken... Ska nog beställa en overall från hurtta senare, om jag inte hittar något som passar bra imorgon. Det är synd att utbudet här är så dåligt, jag behöver ju en overall helst idag ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 440
Senast: Caps
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 049
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken... Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 703
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp