Regnskållor på klippt häst?

FadeAway

Trådstartare
Min häst har det men enbart på halsen han står inne på nätterna. Gå f.n. med halvhalstäcke då han får ska av allt annat :crazy: På halsen har han regnskållor vad tusan gör man åt det då? Köper ett täcke med hals?

Sv: Regnskållor på klippt häst?

Min veterinär rekommenderar tvätt med jodopax eller annat bakteriedödande medel.

/M

Sv: Regnskållor på klippt häst?

Min häst har det men enbart på halsen han står inne på nätterna. Gå f.n. med halvhalstäcke då han får ska av allt annat :crazy: På halsen har han regnskållor vad tusan gör man åt det då? Köper ett täcke med hals?

Absolut ingen dum ide att köpa till ett halstäcke att knäppa på,tag av på kvällen när han är inne,ha det mkt löst eller tom uppknäppt om det inte blåser annars skaver manen lätt av sig.
På kvällen när han kommer in så blandar du äppelcidervinäger och olivolja samt lite teetreeoil rör ihop ordentligt smörj hela halsen rikligt så det verkligen täcker bra och blir riktigt oljigt efter ett par dagar är skållorna borta.:banana:

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 275
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur