Regntäcke i Hööks

Camilla_H

Trådstartare
Jag har hittat ett regntäcke i Hööks som jag tror jag skulle vilja köpa. Det är det som heter springshower eller något liknande och är ett HorsePower-täcke. Det ser ganska intetsägande ut - grått med bruna kantband, men det är med halvhals.

Vad jag gillar är just att det inte är något foder så att det blir för varmt på sommaren och att det inte är fleece eller teddy som drar åt sig en massa hår. Helt suveränt att använda ett sånt över vintertäckena på vintern då det är blötsnö också.

Men är det någon som har köpt och testat täcket? Hur är det i storleken - stort, litet, lagomt? Jag hade hoppats att det skulle dyka upp i något reautskick från Hööks men inte, då. Bara en massa andra täcken som jag inte vill ha. :mad:

/Camilla

Sv: Regntäcke i Hööks

Va?! Ingen som har köpt det och ändå rear de inte ut det?? ;)

Måste nog ta ett snack med rea-avdelningen där... ;)

/Camilla

En i mitt stall har det till sin ponny. Det var faktiskt ganska fint, har inte känt och klämt på det ännu, men passformen verkar vara helt okej, ser ut att sitta bra på deras ganska spinkiga ponny. Fast jag är alltid skeptiskt till höökstäcken, köp ett Horseware Amigo istället ;)

Jag köper bara halvhalstäcken nu förtiden.

Har köpt en hel del sådana i alla möjliga olika märken till min arab. NU har införskaffat en till häst plus att jag brukar låna ut mina täcken lite hit och dit.

Halvhalstäckena har alltid suttit perfekt. De vanliga täckena däremot sitter nästan alltid dåligt.

Så jag tror att täcket kommer sitta bra på din.

Däremot hur kvaliten är vet jag ej

Liknande trådar

Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt... 2
Svar
27
· Visningar
3 095
Senast: miiiiiiia
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 599
Senast: mackan
·
V
Utrustning Denna djungel... vad har Du för foder i dina regntäcken? Fleece? något tunt polyester/bomullsfoder eller meshfoder kanske? Jag blir... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 089
Senast: Annie__
·
K
Utrustning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt eftersom det är utrustning under ridning, men eftersom ponnyerna skall ridas och det är då...
Svar
17
· Visningar
1 451
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka