Regntäcke med fleccefoder

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Tänkte att jag skulle köpa ett regntäcke med fleccefoder, har ni något förslag på något bra?

Det måste vara mycket hållbart då vi har väldigt busiga hästar som har tagit söder ex antal täcken i vinter:crazy:

Det ska helst finnas bogveck och svansskydd men inget måste, kvaliten är det viktigaste och fleccefodrat.

Tacksam för alla förslag!

:bow:

Sv: Regntäcke med fleccefoder

vet inte hur pass bra detta täcke är men det är ju superbiligt, 390 kr med flece o det andas. http://www.hastprodukter.se/produkter.htm#Regntäcke

annars har ju hööks också , har hört att det ska va shyst men det kostar ju det dubbla.

www.lillhastenistav.se Har också ett kostar 590 kr o det är flera här på buke som jag läst har såna.

Jag letar också efter just regntäcke med flece kan bara inte bestäma mig varifrån jag ska beställa, min häst är så stor i bogen,o då tror jag höks är för litet i bogen.

hejsan!

ja det är svårt det här med täcken.

Min häst är ett litet nätt fullblod så jag behöver ett som är litet i bogen.

Jag ska kolla era sidor ordentligt tack för förslagen:bow:

mitt sto har ett olivgrönt från event (willab/hansbo säljer dem). jag köpte mitt på eko i växjö för 600 kr. det har hållit bra, är varmt och inte alltför dyrt. dock är det lite stort i bogen (va för stort för min andra häst, som är ganska nätt). det är bogveck, svanskappa och rätt mkt inspänningsmöjligheter i bogen, men jag är tveksam till att det passar väldigt smala hästar.

min valack har ett från horse saver, det är nog likvärdigt med ovanstående men jag upplever det som mer "normalt" i bogen. han är en nätt häst men detta passar bra. kanske ngt stort i stl, du får ev ta en stl mindre. bogveck o svanskappa.
jag tror det är källquists som säljer dem, jag köpte mitt på börjes för 680 kr. har inte använt det än, men det verkar bra. det är oxå olivgrönt/beigt (enfärgat alltså).

Det olivgröna från Hansbo är kanonbra. Båda mina hästar har sådana.

Immer

Man kanske ska ta och handla ett sådant med sen, kan vara bra med två att byta med. Syrran har ett sånt och det verkar bra. Fast finns dom fortfarande kvar?

Kom gärna med raport när hästen har provat det ute i regnet :banana:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 432
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 598
Senast: FannyN
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 148
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka