Regntäcke med hals...

Mustang

Trådstartare
Ja, vart köper jag ett sådant? Jag vill ha ett ofodrat regntäcke med hals, som hon kan ha äver vår och dom dagar på sommaren som det regnar.. Hon får väldigt lätt streptotricos, samt att hon är väldigt känslig för solen på sina vita områden.. (skäck)

Har tittat runt ett tag, men hittar bara halvhals samt fodrat..
Hjälp.. (om inte web.butik, så helst runt stockholm-sörmlands området)
Alla tips emottages tacksamt...

Senast ändrad:
Sv: Regntäcke med hals...

Funkar det inte lika bra för dig attköpa ett ofodrat regntäcke med ringar för halstäcke, och sedan köpa ett separat halstäcke?, Regnhalstäcken säljer dom iallafall på horze.se.

Källquist har eller hade iaf. Tänkte köpa ett men det fanns bara i neonlila kvar :p
350 kr eller nått sånt så de var billiga iaf.

Shires Typhoon!
Helt ofodrat (sånär som ett jättetunt bomullsfoder), och finns med hals.
Bra passform (iallafall på grov, men liten varmblodstravare - 149 cm mkh) och höll tätt även i ihållande spöregn en hel dag ute i sommarhagen.
Inte dyrt alls, tror jag gav runt 500 kr för mitt, år 2002 visserligen, på EKO:- (Länna, Skogås).
Finns även på www.ridsportshopen.com

Shires Typhoon Combo heter det btw.
95VC1.JPG

Amigo har ett jättefint, snyggt o slittåligt
(om hästen inte gör som min och klär av sig och äter upp innerfodret men det är ju inte täckets fel...)
Tror det kostar ca 600kr med löstagbar hals.

min häst är extremt smart :angel: :devil: och har lärt sig att knäppa upp vanliga täckesknäppningar och är han uttråkad gör han det.
dom hade sett honom springa runt med täcket i munnen och haft jätteroligt. numera får han bara pinnar + karbinhakar på täckena.

Det var ju en underbar sida för såna täckesmissbrukare som jag.. :devil: Täcket som sådant var ju perfekt, synd bara att det inte fanns i någon mer färg.. Är urless på blått.. Blått, blått, blått överallt... Men ett sådant täcke blir kanon.. Tack för tipset..

ja vi har en frieser i stallet som har det, astufft :D
och i somras stog det två kolsvarta, jättevackra dressyrpållar där o dom hade oxå såna. sjukt snyggt.

kanske nått för min lilla bruna älg då :D

*kl*

Funderar på om det finns någan annan lösning en regntäcke...

Skäck, känslig för sol på sina vita fält, lätt för streptotricos...

Ser ju i o f s att det redan där är kört... Så jag får väl säga *putt putt* istället.... :angel: :smirk:

W O W! ! !

Vart shoppar jag det NEONROSA?!? *Mustang som nu blev dökär och undrar om hästmobbing finns* (oh fyyy! Har du sett stoets rooosa täcke Egon? Fuuullkomligt smaaaklöööst... Usch!) :devil: :D

Hastshopen.se har bäst pris på Amigo har jag för mig.

Äh... Nu skämta du mig aprillo.... Fanns ju inget rosa, och inte ofodrat heller... :cry: Nu har du ju sabbat hela min tisdag.... :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Shixle
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 408
Senast: Lisa2014
·
Hästhantering Jag har ett 7-årigt sto som har blivit svårfångad och agressiv i hagen. Från att under två års tid alltid ha kommit när hon ser mig så...
Svar
5
· Visningar
2 934
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Att lära sig hoppa
  • Chat GPT