Regntäcke strl 95?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Hej:laugh:

Har konstaterat att jag beöver ett regntäcke till shettisen nu pga att han inte torkar i pälsen över natten. Men har än så länge inte hittat nått som klarar mina krav:p

De krav jag har är:

# Ofodrat/ bomullsfoder ej flecce
# Bogveck
# Storlek 95
# Neutral färg, inte typ mulle figurer eller så:p
# Helst svanslapp men inget måste
# Gärna med reflexer men inget måste

Har kollat på Börjes mini täcke men gillar inte riktigt modellen på det.

Finns detta i täckesväg över huvud taget?:bump:

//B

Sv: Regntäcke strl 95?

tycker det är jättesvårt att hitta små täcken som sitter bra.
Jag har en liten b-ponny som har stl 105 i täcken. Har täcken från både börjes hööks och ullared. Men ska nu sälja alla och köpa amigotäcken i stället.

Köpte ett amigo med 200g foder i höstas och det sitter kanonbra och är det första täcke jag tycker passar henne ordentligt, så nu ska övriga garderoben säljas och bytas ut mot två nya ofodrade amigo täcken och ett till 200grams vill ha ett 150g insulator också men det får nog vänta lite.

Vi har Börjes, Hansbo och Domaniis regntäcke till våran shettis. Hansbo täcket utan foder är riktigt riktigt dåligt och Domaniitäcket är ganska stort i bogen men annars helt okej. Har även ett fleecefodrat Hansbotäcke och det är riktigt bra. Bäst tycker vi nog om Börjes trots avsaknaden av både bogveck och svanslapp. Dom andra ovan nämna har båda delarna!

Använder ett ofodrat hansbo i strl 85 som jag gillar (förutom att det är för stort för den lilla -lilla hästen, men det är ju inte täckets fel..).

Vart har du kollat, bara börjes? :p

Det du frågar efter finns ju lite överallt. Hööks har! Sen finns det ju hansbo, trend och diverse andra märken som det också finns hos.

Tack för svaren o tipsen:)
Ska kolla vad jag kan hitta:)

Har kollat på de ställen jag vet om, text hööks, Börjes, ponnyprakt, lilla hästen i stav, horseware eller vad det nu heter osv. Har kollat Ullared oxå men dom hade inte så små strl just då.

Emmmah.S: Så du tycker att Börjes täcke är bra? Är lite osäker på att det inte finns några bogveck. Pållen som ska ha täcket har rätt stora bog och frambens rörelser även i hagen ( och för att vara shettis:p) så jag vill inte att täcket ska hindra han.

// B

Varför bogveck?

Jag har Amigo - håller tätt i ALLA väder, bra passform, lätt, torkar på ett kick, finns i neutrala färger, svanslapp, blankt foder.

Hööks täcke har inte alls samma passform t ex, trots bogveck.

Vi är då nöjda, tycker att shettisar klarar sig rätt bra utan bogveck. Ofta blir täckena bara stora och bylsiga i framkant med dom eftersom själva vecken i sig sällan är anpassade efter hästens storlek. På Domaniitäcket t ex är nog bogvecken lika stora som på min hästs täcke i 155 (samma märke).

Vi har kanske inte Sveriges mest aktiva shettis i hagen men i tycker då inte han ser direkt hindrad ut att röra sig när han har Börjes täcken, har både regn och vintertäcket därifrån.

Inget bogveck men vi har inte behöft det till våra shettisar.
Täcken vi har är Horsewear Rhino wug till våra shettisar. En mini och en liten standrad shettis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka