Regntäcke?

Mella

Trådstartare
Letar efter ett tunt regntäcke att ha när det "regnar småspik på tvären" (till unghäst). Har tittat på Horsewares Amigo samt Amigo Mio (Lite), någon som har sådana? Letar efter ett täcke som har något tunt foder, ej den "gummerade" ytan mot hästen.
Amigot står att det har ett polyesterfoder, någon som vet om det bara är vid bogen eller är hela täcket fodrat?
Något annat märke? Kan vara med tunt fleecefoder, någon?

Sv: Regntäcke?

Jag har Amigo 1200d och 600d och är nöjd med båda. Vet inte riktigt vad du menar med "gummerade"? Men ja de har glansig insida i hela täcket inte bara vid bogen.

Precis vad jag ville höra!Jag har ett urgammalt Amigo och det är bara polyesterfodrat vid bogen och sedan är resten ofodrat och det är liksom lite gummi/plastaktigt (i STOR brist på bättre ord dock).

Ska ta och beställa ett direkt. Tack!

Jag har köpt ett Weatherbeeta med 100 g foder till min häst. Just när det börjar bli kyligt ute tror jag att det är bra med lite foder i täcket också, helt enkelt för att det blöta kalla yttertyget ska hållas bort lite från hästen så att det blir luftfickor som isolerar.

Jag tycker att Horseware har fina täcken, men till en växande unghäst skulle jag välja ett täcke som går att reglera i bogen så att det sitter perfekt hela tiden.

Jag köpte precis ett Hansbo Event Plus till min häst, ofodrat och med glansigt tyg på insidan. Vattentätt, andas kanonbra och väger nästan ingenting. Min häst höll sig mycket varmare i detta täcket än med Shires ofodrade regntäcke, som är mycket tyngre.

Letar efter ett tunt regntäcke att ha när det "regnar småspik på tvären" (till unghäst). Har tittat på Horsewares Amigo samt Amigo Mio (Lite), någon som har sådana? Letar efter ett täcke som har något tunt foder, ej den "gummerade" ytan mot hästen.
Amigot står att det har ett polyesterfoder, någon som vet om det bara är vid bogen eller är hela täcket fodrat?
Något annat märke? Kan vara med tunt fleecefoder, någon?

amigo 1200 D, numera vid namnet Amigo Bravo, har glansigt funktions foder på hela insidan. Det är ca 50 grams foder i det! Amigo Lite 600 D har inget funktions foder alls, det är raka tyget över hela hästen, bog, hela kroppen, - allt. Det väger noll och det finns därmed inget som skaver. Jag har bägge och de fyller sin funktion utifrån det man är ute efter - bra täcken bägge två, men Liten är inte särskilt hållbar för yttre våld med bara 600 D. 1200:n är superbra då det har lite foder så det går att ha täcket även vid låga plusgrader om man har en häst som inte är frusen eller känslig av sig!
Mitt 1200 D har jag haft i 6 år, det är ett kanon täcke i fråga om passform och hållbarhet. 600:n är underbar i övergångs perioderna höst och vår då det verkligen är varmt ute men man inte vill ha hästen blöt om det regnar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
3 057
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 233
Senast: Camigween
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min... 2
Svar
24
· Visningar
2 663
Utrustning (okej jag vet att ämnena täcken sadlar och bett är väldigt ofta förekommande här men behöver bolla lite tankar.) Så här ser det ut...
Svar
7
· Visningar
823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka