Regntäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 605
L

Luxurios

Vad har ni för regntäcken egentligen? Eller kanske ska skriva VILKET av era regntäcken använder ni mest/är era favoriter.
Lägg gärna in bild :)

Sv: Regntäcke!

Mitt nya favorittäcke är mitt bucas smartex rain (som jag även har en lös hals till). Häromdagen la jag det på blöt häst som sedan fick gå ute många timmar i ösregn, hon var torr när jag tog av täcket!

Använder just nu ett från Gekås, har köpt två därifrån men hittills bara använt det ena. Det sägs vara samma tillverkare som till Shirestäckena och det ser mycket väl ut som om det skulle kunna vara det också då det är snabbspännen, vanliga bogspännen, kryssgjordar, bensnören och svanssnören även på detta. Passsformen är utmärkt och att det är så pass reglerbart fram i bogen gör att det passar i princip alla hästar. Gav 349:-/st för det och är hittills jättenöjd med dom! Köpte dom mest för att jag var nyfiken på om dom "höll måttet" och det har dom verkligen bevisat att dom gör. :bow:

Treadstone Macintoch :bow: Suveränt, har hållt hur länge som helst. Men nu behöver det en tvätt samt impregnering.

Gillar Shires regntäcken med halvhals. Hade Bucas förut men gjordarna lossnade på dem.:mad: Och det var inte bara på ett täcke utan säkert tio. Men själva tyget på Bucas höll super mot bitskador tex. Men vad hjälper det när gjordarna trillar av. :crazy: En kompis till mig hade samma problem.

Jag har också ett rhino, wug-modellen. Andra hästen har shires typhoon deluxe eller vad det heter. :p
Båda är bra!

mina hästar har:
ett från macpro m halvhals (köpt på börjes) dock sönder, så det ligger bara hemma...
ett från event (hansbo/willab), används i reserv
ett från horseware rambo (original), ena hästen använder det "jämt"
ett från horseguard, andra hästens "första" täcke
ett från pessoa, dock nytt o inte ens använt än
sen har dom varsitt fleecefodrat regntäcke oxå, båda används mkt, det ena är från horse saver m halvhals, det andra från event

favoriten är nog det från HW, superbra trots flera säsonger nu! pessoa täcket är snyggt! de fodrade e oxå mkt bra.

Jag har
Bucas Smartex Rain med fleecefoder
Shires regn
Nåt från Börjes
Har även haft thermomaster rain

Är jättenöjd med Bucastäcket, och Shiretäcket håller tätt bra, men glider lite. Det från Börjes började läcka och Thermomastertäcket var bra mot regn men gav bogskav för det var ett konstigt innerfoder.

Nästa regntäcke som ska inhandlas blir ett Horseware Rhino.

jag har ett Rhino Wug Turnout och ett Thermo Master men det har jag fått, har aldrig använt det.

Jag har ett Rhino halvhals till den ena och ett Bucas Power Turnout Light till den andra. Jag gillar passformen mer på Rhinotäcket, men fyllningen mer på Bucas täcket...
Bucas:
Power_T-O_H-N_Galloping_Summary.jpg

Jag har ett blått ofodrat Himalaya från Börjes som kostade 250:- någonting. Fungerar alldeles utmärkt och sitter bra!

Amigo Turnout Light och ett Treadstone.
Båda är toktrasiga för att min häst äter täcken.
Ska köpa ett Bucas Smartex.

Jag tycker Bucas har pålitliga utetäcken. De håller tätt i flera år o tyget tål en del. Har Smartex varianten. Både tunna o tjocka. Tycker det är viktigt att det tål en hel dags regn. Dessutom funkar det att lägga på en blöt/svettig häst. Fast på våren önskar jag mig ett annat foder, det fastnar så mkt hår...
En riktig favorit från Bucas e deras Sunshower Rain. Det är ett sommartäcke, nästan vitt. Hästen kan ha det utan att bli varm fast solen skiner som bara den o skulle det regna håller det torrt. Jättebra om man har en känslig häst eller vill ha mer skydd än ex. ett insektstäcke.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 532
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: TantAgda
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur