K
Krulidut
Jag ska som några (typ 56 st i en annan tråd..) sätt ha sommar häst och då har det kommit ett litet ekonomi problem från min kära familj..
dom tkr att regntäcke inte behövs, och jag ska ju bara ha den i 2 månader (!?) och att om det börjar dugga elr så får jag väll cykla ner till dit jag sla ha han och ta in och borsta han, och blir det ös regn får han väll vara innne... det är bar ett LITET problem, det finns 5 boxar och det är 7 hästar snart i stallet (bara okey kvar..) och jag tror viserligen att aklla dom har täcken, men tänk om
mn det finns ett sjul som jag kan gå in i om jag vill i sånna fall (kanske att han kan vara där ensam... med ett svett täke på (lånar då Annis kanse...)
vad tkr ni alla klocka bukare??
ska jag tjata på mina (älskade) föräldrar???
jag vill inte gärna tjata på dom efter som att dom änklugen gått med på häst
ni kanske vill veta lite av dom fasta kosnadena :
Okey (ponnyn..) : 2000:- månaden
Stall plats (hö, halm..) : 500 :- månaden
Värkning : 500:- (en gång blir det..)
aa det blior ju en hel del på två månader (5500:- mmm vet..)
vad tkr ni????

dom tkr att regntäcke inte behövs, och jag ska ju bara ha den i 2 månader (!?) och att om det börjar dugga elr så får jag väll cykla ner till dit jag sla ha han och ta in och borsta han, och blir det ös regn får han väll vara innne... det är bar ett LITET problem, det finns 5 boxar och det är 7 hästar snart i stallet (bara okey kvar..) och jag tror viserligen att aklla dom har täcken, men tänk om
vad tkr ni alla klocka bukare??
ska jag tjata på mina (älskade) föräldrar???
jag vill inte gärna tjata på dom efter som att dom änklugen gått med på häst
ni kanske vill veta lite av dom fasta kosnadena :
Okey (ponnyn..) : 2000:- månaden
Stall plats (hö, halm..) : 500 :- månaden
Värkning : 500:- (en gång blir det..)
aa det blior ju en hel del på två månader (5500:- mmm vet..)
vad tkr ni????