Regntäcke vet inte vilket!

C

Cecely

Har sett att det finns endel täckesfantaster här och jag behöver er hjälp! Jag ska köpa ett regntäcke till pollan i julklapp tänkte jag. Men det finns ju så många att välja mellan så jag vet inte vilket jag ska ta. Har ni några tipps? Hellst ska det inte kosta över 800 kr heller.
 
Jag har en äldre modell av MacPro-täcket från Börjes som har varit lika bra som mina betydligt dyrare täcken.

Vet inte hur den nyare modellen är men de borde inte blivit sämre. Bogveck, snabbspänne och lite högre hals. Pris 598:-
 
Jag köpte mitt på Lantmännen, ett Kimberly. 799 kostade det!
 
Köpte det fleecefodrade regntäcket från Bole o är nöjd än så länge! Det kostade 619:- och håller hästen varm o torr.
Hög halvhals, snabbknäppen o bra passform.
Har ett MacPro täcke tidigare, men det har börjat läcka efter ca fyra år.... så det har verkligen varit kanonbra för pengarna.
 
Det sämsta med fleecefodrade täcken är att de blir så himla håriga inuti! Rekomenderas att tvätta i grovtvättmaskin om man inte ska proppa igen hela avloppet. Hopplöst att försöka borsta bort på fleece också.
 
shires täckerna tycker jag passar ruskigt bra på ponny, flera ponnys i mitt stall har shires täcken som passar dom perfeeeekt.. :cool: inkl. min
 
Oki, så långt har jag faktiskt inte tänkt!
Det blir väl till att låta bli att använda det under den värsta hårfällningen då, hmmm :smirk:
Har köpt ett dyrt impregneringsmedel som jag hoppas ska täta macpro-täcket hjälpligt, så då kanske jag kan använda det.
 
Shires täckena har fungerat ypperligt för mig och dem jag känner med dessa. Har aldrig läckt och fungerar suveränt och kostade inte alls mkt, köpte ett vintertäcke med hals o bogveck o hela paketet på eko runt 500 lappen och det r super! :)
 
Jag har tidigare haft Horsewares Rambo och Rhino täcken till mina hästar. Nu har de Horsewares Amigo täcken. De är toppen! Horsewares fina passform och goda kvalitet till en spottstyver! Regntäckena har jag gett 600:- för, vinter 200g 898:- och vinter 350g 998:-.
:love:
 
Thermo Master har en del snygga täcken, som dessutom inte kräver en tjock plånbok. Köpte mitt täcke, Thermo Master Rain, för 629:- och det håller väldigt bra trots att min häst är väldigt sprallig av sig och far fram i hagen som en tok ibland och rullar sig här och där. Finns att köpa i Hööks-butiker.

MVH/ Zanna :rofl:
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: KattenJ
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: liiinnea
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 346
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp