Regntäcke

P

Pacific

Jag ska köpa ett regntäcke till hästen och behöver hjälp.

Krav:
-Det ska vara vara halvhals
-Väldigt tunnt men ändå inte helt ofodrat. Han har haft Rhinos 200g ute nu under vintern så det ska vara betydligt tunnare än det.
-Helst glansig fodring är ett plus men verkar omöjligt att hitta så tunnt.
-Givetvis bra andasfunktion, vattentäthet och att det torkar snabbt.

Jag köpte ett Three Crown Horseline eller vad det heter med 100 grams fodring men det passade inte.

Har också kollat på Bucas Turnout Light men undrar om inte det blir lite varmt?

Har haft ett gammalt bucas förut som satt jättebra men det blev jättetungt och torkade typ aldrig men vet inte om det beror på att det var så gammalt?
 
Sv: Regntäcke

http://www.kallquists.com/files/hastutrustning/kallquists_tacken_tillbehor.pdf

Täcket är Källquists Horse Saver märke och heter Bristol och finns på sidan sex med bild i filen.
och uppfyller alla de krav du efterlyser.
ett kanon täcke till riktigt bra pris - runt 750 spänn. Jag har dubbla uppsättningar av mina och har haft dem i ur och skur i fyra års tid. inte en reva trots mkt bus i hagen, och det är först nu som jag märker att de tappat lite i sin förmåga att hålla tätt. väl spenderade pengar!

Krav:
-Det ska vara vara halvhals
-Väldigt tunnt men ändå inte helt ofodrat. Han har haft Rhinos 200g ute nu under vintern så det ska vara betydligt tunnare än det.
-Helst glansig fodring är ett plus men verkar omöjligt att hitta så tunnt.
-Givetvis bra andasfunktion, vattentäthet och att det torkar snabbt.
 
Sv: Regntäcke

Köp ett Rambo california, det har 100g foder och glansig insida. Det går att köpa till hals om man vill, brunt och fint är det.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 383
Senast: Camigween
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 909
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp