Rejäla lädergrimmor?

Springsteen

Trådstartare
Min ponnys lädergrimma börjar sjunga på sista versen, och jag letar efter en ny.

Men jag hittar inget, det finns bara en massa klena grimmor med smala remmar och små spännen överallt.

Så jag tänkte, jag kan ju fråga på buke om det är någon som vet någon som gör lite rejälare lädergrimmor! :)

Den jag har till ponnyn nu är faktiskt från hööks och jag hade med glädje köpt en till likadan om det hadet gått. Men de tycks inte tillverkas längre.

Men jag letar alltså efter en grimma som inte är "tunnare" än den här i alla fall och i brunt då såklart. ;)

grimma.png

Sv: Rejäla lädergrimmor?

Hittade min drömgrimma på Falsterbo HS förra året. Brun med lackat.
Känns rejäl och ordentlig.

grimma.jpg

louiseorigel.jpg

Ska ta reda på märket om du gillar den :)

Antares har en lädergrimma som är helt to die for :love:
Väldigt lik grimman på din bild, dessvärre inte lika vänlig för plånboken...

Jag har en grimma från Equipe som jag tycker känns rejäl och välgjord med bra läder. Dock väldigt liten i storleken!

Ska se om jag hittar en bild.

Vilken snygg! Dock använder jag mina lädergrimmor till vardags och lack lär bli ganska fult efter en rullning i en grusig lerhög. :p

bejkonfis; Tack för tipset! Jag har letat grimma i ett år nu, så snart känner jag att jag kan betala lite mer för att få en ordentlig grimma.

The_connemara; du får gärna se om du hittar en bild!

Har en av Hööks lädergrimmor, kostar runt 200 kr. Känns rejäl och helt okej i snyggheten. Finns i brun eller svart med silver spännen.

Har ju iof inte använt min så ofta då hon endast har det vid transportering, så vet ju ej hur den blir vid mer användning =)

Jag använder dock bara min grimma till transport, är alldeles för kär i den för att våga navända den mer :D

Har faktiskt 3 olika lädergrimmor där en används i hagen när det behövs flyweil på sommaren och en används i stallet och så denna till transport då. De två andra är dock billiga saker som jag inte får ångest av att använda. Jag älskar snygga grimmor :love:

Här har alla hästarna grimma i vinterhagarna. :)

LadyLusifer; Ska kika efter dom!

The_connemara; Jo jag hade tre grimmor, nu är det bara en som har överlevt. :cry:

Jag vägrar nylongrimmor, eller, jag har en nylongrimma, en Dyón - Working Collection, fodrad med läder och en bred fodrad rem till nacken.
Men nja, den hänger mest och samlar damm.

grimma2.png

Tack för länken till grimman!

tess91a; De grimmor som finns på hööks nu är alldeles för sladdriga. :(
Jag rider även ut med lädergrimmor som huvudlag på ponnyn och de måste de verkligen vara av den rejälare typen.

Senast ändrad:

Jag köper allra helst lädergrimman från Horsepol som finns på Börjes. Den är visserligen inte ställbar i nosen, men då slipper man ju också de klena dubbla remmarna under hakan.
Den håller i mitt tycke god kvalite för sitt pris. (Förmodligen högre kvalite än priset indikerar, ingen har gått sönder för mig än.)

Jag vägrar nylongrimmor, eller, jag har en nylongrimma, en Dyón - Working Collection, fodrad med läder och en bred fodrad rem till nacken.
Men nja, den hänger mest och samlar damm.

grimma2.png

Alltså, du kan få skicka hit den där grimman om den ändå bara ska samla damm hos dig! :love:

Bison, tack för tipset! :bow:

sassabrassa; Jag får kika på börjes hemsida. :D

pulkaskurk; :D Jag har det matchande grimskaftet också. Putsade faktiskt lädret
på både grimman och grimskaftet idag. Så nu är de fina och glada igen. :p

Walsh finns i alla möjliga utföranden, med spännen, utan spännen, lös ring, fast ring, smala remmar, bredare remmar, spänne PÅ nosen eller inte osv... Dom är rejäla och värda varenda öre!! :love:

29127152.jpg

Jag har faktiskt en rejäl från Jacson som jag tycker om, men tyvärr vet jag inte om de görs fortfarande. Den är ganska lik den som CH har just nu, med de vita sömmarna, fast bredare då.

Jag köpte en helt underbar lädergrimma från Lyckås ridsport i Globen i vintras, väldigt rejäl och snygg! Vitt foder :love:
Meeeen jag vet inte om den finns i brunt, såg den inte på hemsidan nu så...

Förresten, va fina ni va i Ridsport! :laugh:

Råkade surfa in på en hemsida när jag sökte på walsh lädergrimma, hittade en grimma som såg riktigt bred och rejäl ut. Har bara sett den på bild så jag vet ju inte hur den är i verkligheten, men googla "Walsh lädergrimma extra bred" så kommer den upp :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 306
Senast: Kirre
·
Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 340
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: videnlis
·
Utrustning Jag blir snart knäckt (och ruinerad *s*). Kele håller på och växer ur normala ponnygrimmor. bara det att cob är ALLDELES för stort. Med...
Svar
18
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka