Reklamera adoptivbarn

Status
Stängd för vidare inlägg.

aldente

Trådstartare
Hörde igår på radion om ett par som adopterat en pojke ifrån Polen. Han var ett år när han kom hit och nu när han var han nio hade dom fått ett biologiskt barn. Då kör idioterna tillbaka honom till det polska barnhemmet han kom ifrån. EFTER 8 ÅR... ÄR DOM INTE KLOKA?
Han hade varit där sen i sommras och nu hade svenska myndigheter efter vissa påtryckningar börjat undersöka om man kunde göra så.
Har man adopterat ett barn är väl det ditt? Eller kan man kanske lämna sitt barn på vilket utländskt barnhem som helst??
Mkt praktiskt!!! Dessa människor som tydligen var läkare är ju inte lämpliga som föräldrar varken till sitt biologiska barn ellr något annat. Hur i helvete har dom blivit godkända.

Aldente mkt upprörd och ledsen
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Det var tydligen ett polskt par och det kanske är andra regler som gäller där... I sverige tror jag inte att det är möjligt... Men visst är det hemskt! Jag fattar inte vad de tänker med... Där kan vi prata om att skaffa barn bara för att det ska vara så...
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Ibland undrar man vad folk tänker med!
Lämna tillbaka ett barn, som om det vore en defekt handelsvara. Jag blir så in i helvetes förbannad på sånt, barn är gåvor som skall vårdas med omsorg och inte fan ska dom reklameras som en trasig Tv! Hur skulle värden se ut om gemene man ägnade sig åt "barnreklamationer" :" Nä, lilla Lisa vet du vad, nu tycker jag att du varit otrevlig mot mamma så nu skickar jag dig till hemmet i Rumäninen igen".
Snacka om krass människosyn och empatibrist.
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Hörde det där också, och jag började nästan gråta (är normalt ingen "lipsill"). Fy faen, hur kan man göra något dylikt? De borde banne mig själva förpassas till barnhemmet för att lära sig något vettigt :devil:
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Är detta samma pojke som det vart jättemycket prat om tidigare,och stått en del om i bla Aftonbladet eller var det en annan pojke??

Har svårt att förstå varför han inte kunde få vara i Sverige endå,när han varit här så länge... :confused: :confused: :confused:

Mvh Zaria
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Fattar inte hur man kan göra så!Tänk om man födde barn å sedan efter en vecka är så trött på barn koliken så man går å lämnar tillbaka den?? :eek:
De människorna borde vara med på en lista över såna som ska förbjudas skaffa barn.
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Ja, de där människorna måste ju ha mkt allvarliga problem, sådär gör man ju bara inte! :cry:
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Stackars pojken. Tänk så förvirrad han måste vara. Snacka om att inte vara önskad. Nä, så där kan det ju inte gå till. Det är för jävligt!
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Nä.
Dessutom borde det vara förbjudet. är det inte det? Man kan väl inte upphäva en adoption :mad: !!!!

Fy fan säger jag. :cry: :crazy:
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Det är väl tur att det gick åtminstone, inte vill man väl ha föräldrar som inte vill ha en liksom :crazy:
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Hua, jag har en vänn som är adopterad och hennes adoptivföräldrar "lämnade" henne vid 10 års ålder!
Nu fick tjejen ett jätte bra fosterhem efter det men ändå :cry:
Stackarn hadde ett helvete i första hemmet, de var två adopterade och två biologiska barn i familjen. Min vän blev riktigt förstörd där, till det blev hon mobbad i skolan... kortversion av det hela, men usch vilken otäcka soppa det var.
Hon mår väl hyffsat nu för tiden, men känslomässigt är hon ganska rejält skadad. Inte illa menat alltså, för hon är en underbar vän men det märks särskilt när det gäller kärleksförhållande.
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Det kan man inte men vem som helst kan adopteras. Rent logiskt ser jag inget hinder för att pojken kommit till Sverige, adopteras och sedan adopteras igen.

En sökning på internet avslöjar att adoptivföräldrarna ursprungligen kom från Polen. Om alla tre är polska medborgare handläggs förmodligen en del ärenden i Polen. Vid en eventuell adoption ska därför barnet, enl. min logik, återbördas till landet där han är medborgare, alltså Polen. Hade familjen varit svenska medborgare hade Socialtjänsten trätt in med jourhem/barnhem/fosterhem.

Artikel i Aftonbladet
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Det är mkt möjligt att man inte kan upphäva adoptioner men om de lämnar ut ungen på gatan måste ju ngn ta hand om stackaren.
Usch...jag hade adopterat den stackars pojken om jag uppfyllt alla krav med ålder å giftemål :(
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Det är väl bara sött att ha en bebis ett tag men inser att det inte är lika kul när de växer upp :crazy:
 
Sv: Reklamera adoptivbarn

Mmm,¨låter lite som sommarkattsyndromet,kul med en liten söt bebis ett tag,sedan blir det jobbigt och då kastar man ut dem :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 373
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 507
Senast: YorkWann
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp