Kaktuzblomma
Trådstartare
Det är en självklarhet för mej att man kan reklamera en tjänst dom inte håller de krav som utlovats, men det tycker inte tvbolaget.
Har nyligen bytt bolag till ett som använder antennen som mottagare. Detta skulle enl säljaren fungera utmärkt. (frågade speciellt om det) Vi märkte dock snabbt att 4 och 6 inte fungerade ordentligt, bilden hoppar och fryses, det är jobbigt att titta på. När jag ringde och påpekade detta sa dom att vi skulle kolla antennen. Vi ringde efter en "antennisse" som kom ut och mätte och bytte rubbet. När han kollade antennsladden vid tvn med sin utrustning fungerar allt som det ska, men när man kopplar in boxen så fortsätter problemet. Han trodde då att det berodde på själva boxern och erbjöd oss att låna en box för att testa. Den fungerade ännu sämre....
Ringer till tvbolaget och påpekar att deras tjänst inte fungerar och att vi vill reklamera. Ångertiden gick ut för ett par dagar sedan, första klagomålet gjordes dock innan ångertiden gått ut. Tvbolaget hävdar dock att de inte har ansvar för att de sk fria kanalerna ska gå att titta på.
Ehh...nähä, men vem har det då? Det är inte fel på masterna, vår antenn eller kablar. Det är deras j-vla utrustning som inte håller utlovad standard!
Visst måste man kunna reklamera en tjänst som inte fungerar? Och visst måste tvbolaget vara ansvarigt för att de kan leverera de tjänster som de saluför?
/ Kaktuzblomma - med taggarna mer utåt än vanligt....
Har nyligen bytt bolag till ett som använder antennen som mottagare. Detta skulle enl säljaren fungera utmärkt. (frågade speciellt om det) Vi märkte dock snabbt att 4 och 6 inte fungerade ordentligt, bilden hoppar och fryses, det är jobbigt att titta på. När jag ringde och påpekade detta sa dom att vi skulle kolla antennen. Vi ringde efter en "antennisse" som kom ut och mätte och bytte rubbet. När han kollade antennsladden vid tvn med sin utrustning fungerar allt som det ska, men när man kopplar in boxen så fortsätter problemet. Han trodde då att det berodde på själva boxern och erbjöd oss att låna en box för att testa. Den fungerade ännu sämre....
Ringer till tvbolaget och påpekar att deras tjänst inte fungerar och att vi vill reklamera. Ångertiden gick ut för ett par dagar sedan, första klagomålet gjordes dock innan ångertiden gått ut. Tvbolaget hävdar dock att de inte har ansvar för att de sk fria kanalerna ska gå att titta på.
Visst måste man kunna reklamera en tjänst som inte fungerar? Och visst måste tvbolaget vara ansvarigt för att de kan leverera de tjänster som de saluför?
/ Kaktuzblomma - med taggarna mer utåt än vanligt....