Reklamera en tjänst som inte fungerar?

Kaktuzblomma

Trådstartare
Det är en självklarhet för mej att man kan reklamera en tjänst dom inte håller de krav som utlovats, men det tycker inte tvbolaget.

Har nyligen bytt bolag till ett som använder antennen som mottagare. Detta skulle enl säljaren fungera utmärkt. (frågade speciellt om det) Vi märkte dock snabbt att 4 och 6 inte fungerade ordentligt, bilden hoppar och fryses, det är jobbigt att titta på. När jag ringde och påpekade detta sa dom att vi skulle kolla antennen. Vi ringde efter en "antennisse" som kom ut och mätte och bytte rubbet. När han kollade antennsladden vid tvn med sin utrustning fungerar allt som det ska, men när man kopplar in boxen så fortsätter problemet. Han trodde då att det berodde på själva boxern och erbjöd oss att låna en box för att testa. Den fungerade ännu sämre....:mad:

Ringer till tvbolaget och påpekar att deras tjänst inte fungerar och att vi vill reklamera. Ångertiden gick ut för ett par dagar sedan, första klagomålet gjordes dock innan ångertiden gått ut. Tvbolaget hävdar dock att de inte har ansvar för att de sk fria kanalerna ska gå att titta på. :eek: Ehh...nähä, men vem har det då? Det är inte fel på masterna, vår antenn eller kablar. Det är deras j-vla utrustning som inte håller utlovad standard!

Visst måste man kunna reklamera en tjänst som inte fungerar? Och visst måste tvbolaget vara ansvarigt för att de kan leverera de tjänster som de saluför?

/ Kaktuzblomma - med taggarna mer utåt än vanligt....

Sv: Reklamera en tjänst som inte fungerar?

Ni bor inte i närheten av ett elstängsel? Det har varit några artiklar om att elstängsel kan försämra mottagningen.

Men sen kan det även vara så att antennen är felvänd, ni kan behöva en förstärkare på antennen oxå. Vi har haft en del problem tidigare, men med nya kablar rakt dragna till de tre ställen vi vill ha dem och en antennförstärkare så är det problemfritt!

Elstängsel finns det här runt hästhagarna. Ska man stänga av dom?:idea:

Men som jag skrev i mitt första inlägg så har vi bytt antennen och sladdar och gubben som var ute har mätt frekvenser och dom är ok fram till boxen. Något är fel mellan antennsladden och tvn. Där sitter bara boxern.....

Skulle helst vilja ha kvar detta bolag då de har ett bättre utbud/är billigare/ bilden är bättre på de kanaler som faktiskt fungerar. MEN jag/vi tittar mest på tv4 kanalerna (4st) och då fungerar det inte. Jag har köpt en tjänst där dessa kanaler ingår och då anser jag mej ha rätt att kräva att de går att nyttja.

Har jag fel?:confused:

Nja det beror lite på hur det står i det finstilta... Som sagt, prova att stänga av elstaket och prova med en förstärkare. Det kan mycket väl fungera!

När vi flyttade hit,så var vi tvungna att skaffa oss en Robert..
Kopplade in allt,och i med antennkablen,och så skulle vi titta..
Det var fladdrigt och det var rutigt och aldrig var det bra..Ibland var det någorlunda bra,men oftast dålig bild!
Vi krälade på taket med antennen,vred än hit och än dit..
Sämst var alla TV4-kanaler!

Ringde då till Boxer och påtalade problemet,att vi betalar men vi ser inget,och då skickade det en check till oss för att betala en som kom och mätte och installerade mm!
Månaden därefter fick vi betalningsfritt!:laugh:

Så bra blev vi bemötta när vi hade problem!:banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka