rekommendationer om höjd på stängsel?

E

explosiv

Finns det några riktlinjer för hur högt stängsel man ska ha till hästar?

Svårt att få stallägaren att fräscha till hagarna som är under all kritik, det enda som biter är riktig FAKTA :mad: så jag tänkte om det fanns rekommendationer någonstans?

Sv: rekommendationer om höjd på stängsel?

I en katalog om elstängsel rekommenderar de 55-65 cm undre tråd, 90-100 cm mellantråd och 115-135 cm för övre tråd. Har du shetlandsponnyer eller shire så är det antagligen lämpligast att anpassa trådarna lite mer efter mankhöjden.. ;)

I djurskyddsbestämmelserna (2005) står endast "Stängslet ska vara utformat och andordnat så att djur under normala förhållanden inte skadas."

Senast ändrad:
Sv: rekommendationer om höjd på stängsel?

Det är jag väl medveten om. Men trådskaparen kanske kan printa ut sidan och visa sin stallägare. Det brukar vara lättare för personer att se rekomendationer från ett företag ( i detta fall, stängselföretag) än från en privatperson. Grejen är att stallägaren mycket väl kan påstå att du hittar på eftersom vem som helst kan skriva på nätet.

Så tänkte jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 732
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 188
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka